واشنگتن‌پست: آمریکا ۶.۵ میلیارد دلار از آغاز جنگ غزه به اسرائیل کمک نظامی کرده است

واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، ۶.۵ میلیارد دلار کمک امنیتی به رژیم صهیونیستی ارائه کرده که تقریباً نیمی از این مبلغ در ماه مه بوده است.

به گزارش خبرآنی، ارقامی که قبلا اعلام نشده، بخشی از گفتگوهای این روزهای هیئت دولت صهیونیستی به ریاست یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم در آمریکا، در میان ادعاهای تل‌آویو مبنی بر اینکه دولت بایدن کمک‌هایش را کند کرده، بوده است.

واشنگتن‌پست به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت نوشت: مجموع این کمک‌ها نشانه‌ای از عمق و پیچیدگی حمایت آمریکا از اسرائیل است. این یک اقدام عظیم و بزرگ است.

برای مقابله با اتهامات تل‌آویو مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در جریان تسلیحات «گلوگاه‌هایی» قرار داده‌اند - سخنانی که در هفته گذشته توسط نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو به طور علنی تکرار شد و کاخ سفید آن را «گیج‌کننده» و «نادرست» توصیف کرد- کارشناسان انتقال تسلیحات آمریکایی"صدها مورد جداگانه" را با همتایان صهیونیست خود در این سفر چهار روزه بررسی کردند.

اگرچه سفر گالانت قبل از اظهارات نتانیاهو برنامه‌ریزی شده بود، اما این سفر تا حدی تلاش برای هموار کردن روابط متشنج و نشان دادن نگرش متفاوت تل‌آویو نسبت به کمک‌های آمریکا بود.

 گالانت که درگیری‌های خاص خود را با نتانیاهو داشته است، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «روابط ما با ایالات متحده بعد از ارتش، دومین عنصر مهم برای امنیت اسرائیل است. ما به حمایت دیپلماتیک و سیاسی آمریکا، پیش بینی قدرت، تامین مهمات و موارد دیگر نیاز داریم.»

گالانت با ادعای "پیشرفت قابل توجه" گفت که "موانع برداشته شد و گلوگاه‌ها به منظور پیشبرد موضوعات مختلف و به طور خاص‌تر موضوع افزایش نیرو و تامین مهمات برطرف شد."

یک مقام ارشد دولت گفت: «مسائلی در طرف اسرائیلی وجود دارد، از نظر چیزهایی که ممکن است بخواهند، که ممکن است کاملاً روشن نبوده باشد».

در میان جریان مداوم تسلیحات، دولت همچنان از ارسال محموله بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی خودداری می‌کند، زیرا بایدن گفته است نگران استفاده از آنها در مناطق شهری پرجمعیت است.

برای سال‌ها، ایالات متحده سالانه ۳.۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است. در ماه آوریل، کنگره درخواست بایدن را برای ۲۶ میلیارد دلار کمک اضافی در زمان جنگ، کمک‌های بشردوستانه و حمایت از عملیات ایالات متحده در منطقه تایید کرد. اما تا به حال، دولت از تعیین کمیت کل کمک‌های امنیتی که از زمان آغاز جنگ به این رژیم کرده، بی میل بوده است و تنها به خبرنگاران گفته است که واشنگتن تجهیزات لازم برای دفاع از خود را به نزدیکترین متحد خود در خاورمیانه ارائه می‌کند.

در هفته های ابتدایی جنگ، محموله های اضطراری به رژیم صهیونیستی با هواپیماهای نظامی ایالات متحده ارسال شد. در چند مورد در پایان سال گذشته، دولت همچنین از قوانین اضطراری برای دور زدن کنگره برای تایید فروش اسلحه و مهمات به اسرائیل استفاده کرد، اقدامی که اعتراض برخی از قانونگذاران دموکرات را در مورد افزایش سریع تلفات غیرنظامیان برانگیخت.

در غزه در حالی که ارتش صهیونیستی کمپین بمباران و عملیات زمینی خود را افزایش داد. در ماه مه، دولت بایدن تصمیمی نادر برای توقف محموله بمب‌های ۲۰۰۰ و ۵۰۰ پوندی به بهانه نگرانی در مورد تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی گرفت. این مکث خشم حامیان دموکرات طرفدار این رژیم، را برانگیخت.  در آن زمان، دولت به اعضای کنگره اطمینان داد که حجم عظیمی از کمک‌های نظامی به اسرائیل ادامه دارد، اما از افشای علنی رقم کلی خودداری کرد.

در یک یادداشت داخلی بین رهبری دموکرات مجلس نمایندگان و اعضای درجه یک کنگره که توسط واشنگتن پست به دست آمده است، رهبران دموکرات گفتند که توقف ارسال بمب‌های سنگین توسط بایدن «کمتر از یک درصد از کل حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل را بوده است».

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.