وزیر خارجه اردن: خطر گسترش جنگ در منطقه واقعی و رو به افزایش است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد اوضاع انسانی در غزه روز به روز فاجعه بارتر می‌شود.

به گزارش خبرآنی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی دولتی قانون‌شکن و سرکش است و حقوق کودکان را نقض می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، وزیر خارجه اردن تصریح کرد رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب این جنایت‌ها در برابر دادگاه لاهه محاکمه می‌شود.

ایمن الصفدی همچنین گفت اوضاع انسانی در غزه روز به روز فاجعه بارتر می‌شود.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت: پشت سر نتانیاهو اقدام به پاکسازی نخواهیم کرد و نیروهای جایگزین برای اشغال غزه نمی‌فرستیم.

این مقام اردنی افزود: خطر گسترش جنگ در منطقه واقعی و رو به افزایش است.

پیشتر سازمان ملل متحد ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه طرف‌های ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری مسلحانه در طول سال ۲۰۲۳ قرار داد.

در گزارش سازمان ملل آمده است که «نقض‌های جدی علیه کودکان در اراضی اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی در سال ۲۰۲۳ به نسبت ۱۵۵ درصد افزایش یافته است».

بر اساس این گزارش، ۷ هزار و ۸۳۷ نقض نیز علیه ۴ هزار و۲۴۷ کودک فلسطینی در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی ثبت شده است.

این گزارش حاکی از آن است که این تخلفات را «ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان غیرقانونی صهیونیست» انجام داده‌اند.

این گزارش توضیح داد که ارتش و نیروهای امنیتی اشغالگر مسؤول ۵ هزار و ۶۹۸ مورد از این تخلفات هستند.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی ۹۰۶ کودک فلسطینی را دستگیر کرده و ارتش اشغالگر همچنین مانع دسترسی کودکان به کمک‌های بشردوستانه در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی می‌شود.

این گزارش شامل موارد نقض حقوق کودکان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ است که بیشتر آنها در اراضی اشغالی فلسطین، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان بوده است.

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن نزدیک به ۱۲۳ هزار فلسطینی شهید یا زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر در میان قحطی و ویرانی‌های عظیم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی علیرغم ۲ قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح در جنوب و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی، به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.