برگزاری مسابقات فریزبی ساحلی کشور در ساری

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، نماینده مردم فیروزآباد در مجلس دوازدهم و رئیس فراکسیون ورزش در مجلس یازدهم بر حمایت از ورزش های همگانی از جمله ورزش فریزبی در دوره جدید مجلس تاکید کرد و گفت: بودجه این فدراسیون در سال جاری افزایش یافته و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه و رونق ورزش همگانی در بین آحاد مختلف جامعه باشیم.

محمد مهدی فروردین در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات آلتیمیت ساحلی فریزبی که به میزبانی استان مازندران در شهر ساری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره ازمسابقات از جمله فدراسیون ورزش های همگانی، انجمن فریزبی در سطح ملی و استان مازندران اظهار داشت: نگاه ما در توسعه ورزش باید همگانی باشد و بتوانیم این مهم را در بین خانواده ها و جامعه نهادینه کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ورزش مهیج و ارزان قیمت فریزبی تصریح کرد: این ورزش یک ورزش خانوادگی به شمار می‌رود و انجام آن در مکان‌های عمومی از جمله بوستان‌ها با کمترین امکانات امکان پذیر است. باید چنین رشته‌های ورزشی بیش از پیش حمایت و تقویت شود.

فروردین تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در ورزش فریزبی شکل گرفته و آماده حمایت از انجمن ورزش فریزبی برای برگزاری مسابقات مختلف در سطح ملی و همچنین تشکیل تیم ملی برای بازی‌های برون مرزی هستیم.

این مربی سابق فوتبال گفت: با توجه به اینکه برخی از آیتم‌های رشته فریزبی از جمله آلتیمیت نیاز به داور ندارد و بازیکنان خودشان ناظر بازی هستند، دارای نکات ارزشمند اخلاقی است و می‌تواند یک الگو برای سایر رشته‌های ورزشی در موثوع اخلاق در زمین بازی باشد.

نماینده مردم شهرستان های فیرزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس یازدهم تلاش شد اعتبارات خوبی برای ورزش کشور در بخش های مختلف قهرمانی، همگانی و همچنین توسعه زیرساخت های کشور اختصاص یافته، تصریح کرد: در مجلس دوازدهم نیز تلاش می‌کنیم جایگاه ورزش در کشور به خصوص ورزش همگانی بیش از پیش ارتقا یابد.

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز اظهار داشت: انجمن فریزبی از انجمن‌های فعال این فدراسیون به شمار می‌رود و با توجه به تنوع رشته‌های فریزبی می‌تواند توسعه یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، توسعه رشته‌های مختلف همگانی در برنامه‌های این فدراسیون است و در قالب برگزاری رویدادها در مناسبت‌های مختلف با حضور و مشارکت مردم ادامه می‌یابد.

خلیلی از حمایت‌ها و همراهی نمایندگان مجلس و وزیر ورزش در تقویت ورزش همگانی قدردانی کرد و افزود: ورزش همگانی بیش از پیش نیازمند توسعه است و امیدواریم که در مجلس و دولت جدید نیز شاهد ارتقا آن باشیم.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران استان مازندران نیز در سخنانی با قدردانی از هیئت ورزش‌های همگانی این استان و انجمن فریزبی ایران در برگزاری و میزبانی از نخستین دوره مسابقات آلتیمیت فریزبی ساحلی کشور اظهار داشت: خوشبختانه این استان در رشته فریزبی رشد و توسعه یافته و این نیز نشان از فعالیت های پررنگ فعالان این رشته ورزشی دارد.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از خواستگاه‌های مهم ورزش در کشور است بیان کرد: آماده حمایت بیشتر از رشته ورزشی  فریزبی در کنار سایر رشته‌های ورزشی و توسعه همگانی آن در بین آحاد مختلف جامعه هستیم.

علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران نیز از حمایت‌های خلیلی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و میزبانی خوب استان مازنداران در برگزاری نخستین رویداد ورزشی فریزبی ساحلی کشور و به ویژه رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، روهام ابوطالبی رئیس هیئت ورزش های همگانی و  فرتاش مسئول کمیته فریزبی استان مازندران و دبیر کمیته فریزبی ساحلی و همچنین روناک ابوطالبی رئیس کمیته فریزبی ساحلی انجمن فریزبی ایران قدردانی و به معرفی فریزبی و رشته متنوع آن  پرداخت.

 وی گفت: برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در سطح استانی و ملی از جمله لیگ برتر فریزبی که امسال شاهد برگزاری آن خواهیم بود، علاقه مندان به این رشته ورزشی را افزایش می‌دهد.

ذاکریان تصریح کرد: معرفی ورزش فریزبی از طریق برگزاری برگزاری رویدادهای همگانی به آحاد مردم ایران، برگزاری لیگ برتر آلتیمت چمنی برای نخستین بار در ایران، تشکیل تیم های ملی در رشته های مختلف فریزبی از جمله آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف و اورال، اعزام به مسابقات برون مرزی و میزبانی رویدادهای بین المللی به همراه حضور در برنامه های مختلف ورزشی در سراسر کشور  از مهم ترین برنامه هایی است که امسال در فعالیت های  ورزشی این انجمن ورزشی پیش بینی شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مازندران نیز با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات فریزبی، آلتیمیت ساحلی قهرمانی کشور اظهار داشت:  هدف ما از این میزبانی، حمایت از رشته های جدید در ورزش همگانی و معرفی بیش از پیش آن به آحاد مختلف جامعه است.

روهام ابوطالبی افزود: هیئت ورزش‌های همگانی مازندران در سال های اخیر میزبانی رویدادهای مختلف ورزش فریزبی از جمله دیسک طلایی را بر عهده داشته و خوشبختانه این دوره از رقابت ها نیز با استقبال خوب ورزشکاران برگزار شد و تلاش کردیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

روناک ابوطالبی رئیس کمیته فریزبی ساحلی انجمن فریزبی ایران نیز اظهار داشت: نخستین دوره از مسابقات فریزبی ساحلی کشور در رشته التیمیت با حضور 12 تیم از جمله همدان، مازندران، تهران، بوشهر، فارس، هرمزگان، گلستان، آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان، کرمان در ساحل فرح آباد برگزار و تیم‌های همدان، مازندران و تهران رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و تیم استان هرمزگان نیز کاپ اخلاق را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در این مراسم دیسک فریزبی و تندیس نخستین دوره مسابقات ساحلی فریزبی کشور توسط علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران به فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس یازدهم اعطا و با اهدا مدال و لوح سپاس از تیم‌های برتر و دست اندرکاران برگزاری این دوره از رقابت‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.