ادامه حملات در غزه در سایه افزایش بحران گرسنگی

در نتیجه حملات متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به غزه در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۵۶ تن از جمله تعدادی از بستگان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرآنی، پس از آنکه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که در آستانه اتمام حمله به رفح است و نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک صهیونیست‌نشین «کیسوفیم» را هدف قرار دادند، درگیری‌ها در جنوب نوار غزه تشدید شدند.

همزمان برخی منابع پزشکی به شبکه خبری «الجزیره» نیز گفتند، تعداد شهدای حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد روز سه‌شنبه به ۵۶ تن از جمله تعدادی زن و کودک رسیده است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه الشاطئ ۱۱ تن از جمله خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از پسران او و ۶ تن از نوه‌هایش به شهادت رسیدند.

این منبع گزارش داد ۲ مدرسه در غزه که یکی از آنها وابسته به آژانس آنروا و در اردوگاه الشاطئ بود، بمباران شد.

همچنین خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در بمباران رژیم صهیونیستی به یک نقطه تجمع فلسطینی‌ها در شمال شهر رفح، سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

کادر دفاع مدنی شهر رفح نیز پیکرهای هفت شهید را از زیر آوارهای اطراف انبارهای آژانس آنروا در غرب شهر رفح و در نزدیکی بیمارستان صلیب سرخ بیرون آوردند.

برخی منابع محلی در شمال نوار غزه نیز گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه یک خانه چهار طبقه در منطقه بیت لاهیا را بمباران کردند.

در این رابطه اداره خدمات پزشکی فلسطین به نقل از مالکان این خانه‌ها گزارش داد که حدود ۴۰ تن که بیشترشان زن و کودک بودند، در این ساختمان حضور داشتند، کادر دفاع مدنی نیز پیکرهای تعدادی از شهدا و افراد زنده را از زیر آوارها بیرون آوردند و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره در این رابطه اعلام کرد که تعداد شهدای این حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۵ تن افزایش یافت.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای واقع در محله الدرج در شرق شهر غزه را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی کشاورزان را در تاکستان های العتاب، در غرب اردوگاه جدید، شمال اردوگاه النصیرات، در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

همچنین پیکر سه شهید پس از بمباران اشغالگران در شرق شهر رفح کشف شد.

از طرف دیگر بر اساس گزارش یونیسف، بیش از یک میلیون ساکن غزه از شدیدترین شکل سوء تغذیه یعنی گرسنگی رنج می‌برند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که هزاران نفر در این باریکه با خطر گرسنگی و قحطی مواجه هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان در بیانیه‌ای بر ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه و لغو محاصره این باریکه تاکید کرد و گفت کمک‌های بشردوستانه کنونی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ضروری برای کاهش گرسنگی باشد.

هلال احمر فلسطین همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه شد و تاکید کرد که رژیم اشغالگر به شیوه‌ای عمدی نیروهای فعال در زمینه امدادرسانی را هدف قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که روز گذشته یک گزارش بین‌المللی درباره بررسی وضعیت گرسنگی در جهان اعلام کرد که خطر گرسنگی همچنان بر سراسر نوار غزه سایه افکنده است و روند کنونی کمک رسانی به این منطقه جوابگوی نیازهای ساکنان غزه نیست.

این گزارش بین‌المللی تاکید می کند که نزدیک به ۹۶ درصد از ساکنان غزه به شدت از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند و از ۵۰ روز پیش کمک‌های بشردوستانه وارد این منطقه نشده است.

در همین راستا، «سلامه معروف» مدیر کل دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اظهار داشت که «از ۵۰ روز قبل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه نشده است» و رژیم صهیونیستی از سیاست تحمیل گرسنگی برای تحقق دستاوردهای سیاسی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.