عربستان برای اخذ رای از حاجیان ایرانی همکاری نکرده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی گزارشات حاکی از این است که برخی‌ها یک جریان بزرگ تبلیغاتی را در فضای مجازی شکل داده‌اند که این کار صحیح نیست و باید اخلاق انتخاباتی برقرار باشد.  به ویژه ما به ستادها توصیه می‌کنیم که از تخریب سایر کاندیداها جلوگیری کنند و نباید کاری کنند که با چارچوب‌های قانونی منطبق نباشد. 

وی با بیان اینکه مشارکت مسئله مهم ما است و امیدواریم که در روز جمعه مشارکت حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌ها چون مختلف است بهتر است که بنده به عنوان یک مقام مسئول اظهارنظری در این رابطه نداشته باشم. 

وحیدی درباره فرآیند شمارش آرا گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات  شمارش آرا آغاز خواهد شد و طبیعتا شهرهای کوچکتر زودتر و کلان شهرها با ساعاتی تاخیر روند شمارش‌ آرا را آغاز خواهند کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه واجدین شرایط همانند انتخابات مجلس کمی بیش از 61 میلیون نفر است، تاکید کرد: گزارشی از خود کاندیداها نداشتیم ولی از ستادها برخی گزارشها بوده که ما سعی کردیم با اغماض با این گزارش‌ها برخورد کنیم.

وحیدی درباره عدم همکاری عربستان با سفارت کشورمان برای برگزاری انتخابات در این کشور گفت: با توجه به حضور حجاج ایرانی در عربستان، این کشور هنوز برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رأی‌گیری از حاجیان ایرانی همکاری نکرده است. البته وزارت خارجه پیگیری را دنبال می‌کند؛ هم‌چنین راه دومی را مد نظر داریم که باید با موافقت شورای نگهبان همراه شود.

وی افزود: کشور کانادا نیز برای انتخابات همکاری نداشته است. این در حالی است که آنانی که دم از آزادی بیان می‌زنند، مردم ما را از این حق خود محروم می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.