اتحادیه اروپا تلگرام را به مخفی کردن تعداد کاربران متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، ورا جورووا، معاون کمیسیون ارزش‌ها و شفافیت اتحادیه اروپا طی اظهاراتی با انتقاد از تلگرام مدعی شد که این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن توسط قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، تعداد کاربران خود را کمتر گزارش می‌کند.

وی همچنین مسکو را متهم کرد که از این پلتفرم برای انتشار "اطلاعات نادرست" در میان ساکنان روسی زبانِ اتحادیه اروپا استفاده می‌کند و مدعی شد که کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بلغارستان از جمله کشورهایی هستند که بیشتر در معرض این اطلاعات قرار دارند.

جورووا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: من به تلگرام اعتماد ندارم، فکر نمی‌کنم آنها فقط 42 میلیون کاربر داشته باشند.

وی اضافه کرد که کمیسیون اروپا معتقد است که کاربران تلگرام بیش از 45 میلیون نفر که آستانه کنترل نظارتی محسوب می‌شود، هستند.

جورووا فاش کرد که این کمیسیون اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا باید این پلتفرم را تحت بازرسی قرار دهد یا خیر.

ماه گذشته، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که قانونگذاران اتحادیه اروپا در نظر دارند تلگرام را که کمتر از 10 سال پیش توسط پاول دوروف، کارآفرین روسی الاصل تأسیس شده است، به عنوان یک پلت فرم آنلاین بسیار بزرگ معرفی کنند. این اقدام راه را برای اعمال مقررات سانسور شدید برای این پیامرسان باز می‌کند.

در طول شش ماه منتهی به فوریه 2024، تلگرام به طور میانگین 41 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا داشته است. این رقم کمتر از آستانه مورد نیاز برای پلتفرم رسانه های اجتماعی است تا مشمول تعهدات خاص‌تری تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) قرار گیرد.

این مقررات شرکت های مستقر در خارج از این بلوک را ملزم می کند که در یکی از کشورهای عضو آن نمایندگی قانونی داشته باشند.

قانون DSA که در فوریه اجرایی شد، به سازمان‌های نظارتی این بلوک اجازه می‌دهد در صورتی که مشخص شود پلتفرم‌ها قوانین آن را نقض کرده‌اند، تا 6 درصد از گردش مالی سالانه آن‌ها در جهان، آن‌ها را جریمه کنند.

این مقررات همچنین به ناظر اتحادیه اروپا این حق را می دهد که مجرمان سابقه‌دار را از فعالیت در این بلوک منع کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.