سفیر آمریکا، چین را به تحریک احساسات ضد آمریکایی متهم کرد

سفیر آمریکا در چین در اظهاراتی مدعی شد که چین با آزار و اذیت و بازجویی از شهروندانی که در رویدادهای سازماندهی‌شده توسط ایالات متحده در چین شرکت می‌کنند، فعالانه روابط با ایالات متحده را تضعیف کرده است.

به گزارش خبرآنی، «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در چین گفت، پکن در نوامبر سال گذشته پس از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به نظر می‌رسید مایل به تقویت روابط با ایالات متحده است. با این حال، به گفته برنز، این درک و استنتاج از آن زمان شکست خورده است.

برنز در مصاحبه‌ای با نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» گفت: «آنها می‌گویند طرفدار پیوند مجدد ۲ ملت هستند، اما اقدامات چشمگیری برای غیرممکن کردن آن انجام می‌دهند.»

نیکلاس برنز مدعی شد که دولت چین فعالانه در تلاش است تا جایگاه آمریکا در این کشور را کاهش دهد و تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده در آنجا را مختل کند.

به ادعای سفیر آمریکا، از جمله سیاست‌های محدودکننده چین، تلاش‌ها برای جلوگیری از حضور دانشجویان چینی در دانشگاه‌های ایالات متحده است. به گفته او، برنامه‌های مبادله در ماه‌های اخیر سخت‌تر و دشوارتر شده است.

برنز توضیح داد: «آنچه به ما و به جهان می‌گویند این است که می‌خواهند تعامل مردم با مردم داشته باشند، و با این حال این اتفاقی نیست. این یک امر عادی است. این تقریبا در هر رویداد عمومی بیان می‌شود. این یک نقض جدی است و ما امیدواریم که جمهوری خلق چین تجدیدنظر کند.»

نیکلاس برنز به وال‌استریت‌ژورنال گفت: «این نشانه یک دولت مطمئن نیست.»

برنز که از سال ۲۰۲۲ به عنوان سفیر ایالات متحده در چین خدمت کرده است، همچنین مدعی شد که چین به طور کامل با تحقیقات مربوط به چاقو زدن چهار استاد کالج آمریکایی در چین در اوایل ماه جاری همکاری نمی‌کند. او گفت: «من از حجم اطلاعاتی که در مورد انگیزه‌های مهاجم به ما داده شد، راضی نیستم.»

سفیر آمریکا گفت: «من بیش از دو سال است که در اینجا نگران دولت بسیار تهاجمی چین هستم ... تلاش برای تحقیر آمریکا، گفتن یک داستان تحریف‌شده در مورد جامعه آمریکا، تاریخ آمریکا، سیاست آمریکا. این اتفاق هر روز در تمام شبکه‌های موجود برای دولت اینجا رخ می‌دهد و درجه بالایی از ضد آمریکایی بودن آنلاین وجود دارد.»

به ادعای او، چین از «لحن غیرعادی قهرآمیز» برای تضعیف جایگاه آمریکا نزد شهروندانش و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کند. برنز به این روزنامه آمریکایی گفت چین «سرکوب فعالیت‌های دیپلماتیک» آمریکا را افزایش داده است. سفیر آمریکا ابراز امیدواری کرد که چین در اقدامات خود تجدید نظر کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.