رایزنی ایران و کویت در خصوص موضوعات کنسولی و همکاری‌های دو کشور در مجامع بین المللی

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تعامل و همکاری نزدیک بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه را موجب تقویت ثبات و استقرار پایدار در عرصه منطقه دانست.

 به گزارش خبرآنی، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارها و رایزنی های خود در حاشیه اجلاس مجمع گفتگوی همکاری  آسیا  با «عبدالله علی الیحیا» وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار از پیام های تسلی بخش مقامات عالیرتبه کویت در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید تشکر و قدردانی کرد.

 سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و روابط نزدیک دو کشور، تعامل و همکاری نزدیک بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه را موجب تقویت ثبات و استقرار پایدار در عرصه منطقه دانست.

علی باقری با اشاره به سیاست دولت شهید آیت الله رئیسی در تحکیم روابط با همسایگان بعنوان یک اولویت اصلی در عرصه سیاست و روابط خارجی، تقویت اعتماد متقابل را نقطه شروع تعامل میان کشورهای همسایه دانست و  تحکیم پیوندهای اقتصادی میان ایران و کویت را لازمه تقویت روابط میان طرفین عنوان و در این راستا بر  اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کویت تاکید کرد.

عبدالله علی الیحیا، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت، از سابقه تعامل و مذاکرات خود با حسین امیرعبداللهیان به نیکی یاد کرد.

وی با اشاره به اشتراکات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بین دو  کشور و مردم، بر آمادگی دولت کویت برای توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

طرفین در این دیدار بر توسعه روابط در تمامی عرصه ها، فعال سازی و تقویت سازوکارهای روابط دوجانبه از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیته سیاسی و کنسولی تاکید کردند.

 دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص برخی موضوعات کنسولی و همکاری‌های دو کشور در مجامع بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.