به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در دوره فعلی مدیریت شهری تهران، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر بهویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری میکرد، آغاز شود.
برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، این در حالی است که دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد و مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقبماندگی در پیش داشت.
با این حال به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی از جمله حوزه اتوبوسرانی انجام شد و ضمن عقد قراردادهای داخلی و خارجی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، اقداماتی برای اورهال آنها در دستور کار قرار گرفت.
بر این اساس در سال 1400، 249 دستگاه اتوبوس بهسازی و مخازن سی ان جی، 164 دستگاه اتوبوس هم تعویض شد.
در سال 1401 نیز 145 دستگاه اتوبوس بازسازی شد که 46 دستگاه آن مربوط به اتوبوسهای شهرداری و 99 دستگاه آن مربوط به اتوبوسهای بخش خصوصی بود؛ علاوه بر این 524 دستگاه اتوبوس هم بهسازی و مخازن سی ان جی 236 دستگاه اتوبوس تعویض شد.
در سال 1402 هم 285 دستگاه اتوبوس بازسازی شد که 190 دستگاه مربوط به اتوبوسهای شهرداری و 95 دستگاه مربوط به اتوبوسهای بخش خصوصی بود. علاوه بر این 152 دستگاه اتوبوس بهسازی و مخزن سی ان جی 60 دستگاه اتوبوس نیز تعویض شد.
در سال جاری نیز 28 دستگاه اتوبوس بازسازی شده که 27 مورد آن اتوبوسهای شهرداری و یک مورد از اتوبوسهای بخش خصوصی است؛ علاوه بر این تاکنون 16 قرارداد بازسازی برای 533 دستگاه اتوبوس فرسوده منعقد شده است.
انتهای پیام/