تشدید تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی محور مذاکرات بلینکن با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا در نشستی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن بر اهمیت ممانعت از تشدید تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه با همکاری سازمان ملل تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، بلینکن بر اهمیت یک راهکار دیپلماتیک برای بازگشت خانواده‌های اسرائیلی و لبنانی به منازلشان در مرزها و لزوم ممانعت از تشدید تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تلاش‌های کنونی برای تحقق آتش بس در غزه گفت‌وگو کردند و بلینکن بر پایبندی آمریکا به دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

یوآو گالانت با «بیل برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز دیدار کرد.

گالانت قبل از اینکه نشست‌های خود را با مقامات آمریکایی آغاز کند، تاکید کرد: تعهد اصلی اسرائیل آزادی تمام اسرا است. ما نهایت تلاش ممکن را برای آزادی اسرا انجام خواهیم داد.

در زمان دیدار گالانت با بلینکن ده‌ها معترض در مقابل مقر وزارت خارجه آمریکا تجمع کرده و گالانت را «جنایتکار جنگی» خواندند.

گالانت در واشنگتن با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، «برت مک گورک» از مسوولان ارشد کاخ سفید و «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان نیز دیدار خواهد کرد.

سفر گالانت به واشنگتن در زمانی صورت گرفته است که هشدارها درباره تشدید تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی افزایش یافته است.

همچنین این سفر درحالی صورت گرفت که اخیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا به دلیل تأخیر در ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.