قالیباف در مناظره: دهه 90 دهه تلخی بود و نباید تکرار شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، چهارمین مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه امروز دوشنبه (4 تیر) با موضوع سیاسی برگزار شد.

ساختار این مناظره اینگونه است که ابتدا سوالات کارشناسان سیاسی و سیات خارجی مطرح می‌شود و کاندیداها طی فرصت‌های جداگانه به یک یا چند سوال مطرح شده پاسخ می‌دهند.

سوالات مرحله اول که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

پاک آیین: برنامه های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: 1200 میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

قالیباف در بخش اول مناظره چهارم، اظهار داشت: شهید سلیمانی بر این باور این بود که فرصتها در دل تهدیدهاست؛ تهدیدها هر چه قدر بزرگ باشد فرصتها بزرگتر است.

وی افزود: اولویت بنده در دولت چهاردهم در سیاست خارجی دیپلماسی و مصوبه نظام است؛ تعداد قابل توجهی پرونده وجود دارد که بسته نشده است. اگر بسته شده است اجرا نشده است؛ اولویت اول ما این است که هیچ پرونده‌ای باز نماند و آنها را پیگیری کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ما موفق شویم این است که بتوانیم یک اجماع ایجاد کنیم ما در سطح ملی نیازمند وحدت هستیم؛ لذا این اجماع هم در داخل و هم در خارج است؛ دلیل آن است که سیاست داخلی ما امتداد سیاست خارجی است.

.

قالیباف تصریح کرد: ما حتما مذاکره می‌کنیم همین طور که شهید رئیسی دنبال کرد و حتما به توافق می‌رسیم؛ قانون راهبردی مجلس بند 6 آن را باید مبنای خود قرار دهیم. ما هر توافقی که در آن انتفاع اقتصادی برای مردم داشته باشد گام به گام در مقابل اقدام طرف مقابل پیش خواهیم برد. در کنار داخل هم به خنثی سازی تحریم می‌پردازیم.

وی تاکید کرد: قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها را مشاور آقای پزشکیان می‌گوید مانع می‌بینیم! این در شرایطی است که رهبری معظم انقلاب فرمودند این قانون مبنای کار ما و مبنای تعیین تکلیف است. این تضاد را چگونه می‌خواهند دنبال کنند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این حرفهایشان می‌شود بهانه‌ای که مثل گذشته گفتند نگذاشتند و نشد! و می‌شود مثل ماجرای واکسن که می‌گفتند نگذاشتند واکسن وارد کنیم. دهه 90 دهه تلخی بود و نباید آن موضوعات تکرار شود.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.