کمیسر کل آنروا: فاجعه امروز فلسطین بزرگ‌تر از حادثه نکبت است

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار غزه، گفت فاجعه امروز در نوار غزه بزرگتر از حادثه نکبت است.

به گزارش خبرآنی، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا گفت این آژانس بارها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است زیرا از حقوق آوارگان حفاظت می‌کند. اگر از آنروا حفاظت نشود آژانس‌های بین‌المللی دیگر هم هدف قرار می‌گیرند. آژانس‌های بشردوستانه بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند.

وی افزود، از هفتم اکتبر تاکنون ۱۸۰ کارگر آنروا کشته و ۱۲۰ مرکز آن مورد حمله قرار گرفته است. تلاش بر این است که فعالیت آنروا در اراضی اشغالی فلسطین مختل شود.

لازارینی گفت سطح گرسنگی در سراسر غزه فاجعه‌بار است و این شرایط به دست انسان‌ها به وجود آمده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مالی آنروا تصریح کرد کمبود بودجه بر نوع خدمات‌رسانی این آژانس و عمق درد و رنج فلسطینی‌ها تاثیر می‌گذارد. آنروا برای مقابله با چالش‌های جنگ غزه، به کمک مالی بیشتری نیاز دارد.

لازارینی گفت پیش از جنگ غزه، ۷۲ درصد خدمات پزشکی در ۱۲ مرکز پزشکی آنروا ارائه می‌شد که اکنون نیمی از آنها از مدار خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

وی افزود بیش از ۶۰۰ هزار کودک در غزه آسیب دیده‌اند و از تحصیل محروم هستند. در صورتی که آموزش در غزه از سر گرفته نشود، یک نسل کامل فقیر می‌شوند.

لازارینی افزود آنروا در فقدان یک راه‌حل سیاسی برای مساله فلسطین، همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. باید از نقش این آژانس در کمک به رفع فاجعه انسانی در غزه حمایت شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.