هشدار آلمان نسبت به گسترش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با گفتن این که گسترش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان برای منطقه فاجعه‌بار خواهد بود، بر لزوم آتش‌بس در جنگ غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آمریکا وضعیت در مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی فلسطین را «به شدت نگران‌کننده» توصیف کرده و گفت گسترش بیشتر تنش‌ها برای منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه که تاکنون به قربانی شدن بیش از ۳۷ هزار نفر از آن‌ها منجر شده و جمعیت این منطقه را بر اثر محاصره انسانی، حملات کورکورانه و کُند شدن روند تحویل کمک‌های انسانی به شهر غزه در معرض قحطی و گرسنگی گسترده قرار داده است، حملات موشکی گسترده‌ای را علیه نقاطی در اراضی اشغالی انجام داده است.

بالا رفتن تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی نگرانی حامیان این رژیم از گشوده شدن جبهه‌های جدید برای ارتش اشغالگر را افزایش داده است.

خبرگزارش اسپوتنیک گزارش داد که بربوک پیش از نشست شورای روابط خارجی اروپا در لوکزامبورگ گفت: بار دیگر به این منطقه (غرب آسیا) از جمله لبنان سفر خواهم کرد، چراکه وضعیت «خط آبی» در شمال اسراییل به شدت نگران‌کننده است. گسترش بیشتر تنش‌ها برای همه در منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

این دیپلمات درخواست خود برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و آزادی تمامی اسرای نزد حماس تاکید کرد.

روز سه‌شنبه، رژیم صهیونیستی مدعی شد که برنامه‌هایی را برای حمله‌ای در لبنان تایید کرده است.

بربوک همچنین گفت که قرار است امروز برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های دیپلماتیک به منظور آتش‌بس در غزه و روش‌هایی برای افزایش کمک‌های انسانی برای فلسطینیان به اراضی اشغالی سفر کند.

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر ضرورت آتش‎‌بس در جنگ غزه گفت: ما به اسرا فکر می‌کنیم، تصاویر غزه دردناک و ناراحت‌کننده است. به همین دلیل است که فرو کردن سرمان زیر برف گزینه‌ مناسبی برای ما و شرکایمان نیست. ما به این آتش‎بس نیاز داریم.

بربوک از حماس خواست که طرح جدید رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس را که ماه گذشته از سوی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد، بپذیرد. این در حالیست که وزیر خارجه آلمان به کارشکنی‌های و جنایات رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نداشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.