قابلیت استخراج متن از عکس روی موبایل‌های اندروید آمد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از فون آرنا، طبق گزارش ها OCR ( قابلیت شناسایی بصری کاراکتر) پس از یک ماه آزمایش برای کاربران برنامه Windows Insider، اکنون تمام کاربران اندروید 11 ارائه می شود. هرچند مایکروسافت در اصل این ویژگی را «اسکن تکست » نامیده بود اما اکنون فقط برچسب «تکست» را دارد.

این فناوری بدون در نظر گرفتن نام آن، همان قابلیت OCR را دارد و اگر کاربری می خواهد آن را امتحان کند، باید Phone Link را به آخرین نسخه (1.24052.124.0) به روز رسانی کند. Phone Link که قبلاً Your Phoneنام داشت ، یک نرم‌افزار همگام‌سازی مایکروسافت است که برای اتصال رایانه‌های شخصی ویندوز به دستگاه‌های تلفن همراه Android و iOS جهت مشاهده اعلان‌ها، برقراری تماس تلفنی، استفاده از برنامه‌های تلفن همراه و غیره از طریق رایانه شخصی توسعه یافته است.

متاسفانه به نظر می رسد این ویژگی فقط برای متون انگلیسی زبان در عکس ها کارآمد است. اگر کاربر سعی کند متن با زبان دیگری را از عکس استخراج کند، به او هشدار داده می شود که فرایند کاملا دقیق نخواهد بود.

مایکروسافت مدعی است ویژگی مشابه OCR با چند زبان همخوانی دارد امادر حال حاضر این امر اشتباه به نظر می رسد. با این وجود قابلیت ذخیره متن از عکس در یک سند جداگانه ارزش زیادی دارد، حتی اگر محدود به زبان انگلیسی باشد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.