هشدار اتحادیه اروپا نسبت به تشدید درگیری در منطقه

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تشدید خشونت‌ها در منطقه در بحبوحه جنگ غزه هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه ۲۳ ژوئن در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شنبه یکی از خونین‌ترین روزها از ماه اکتبر بود که حداقل ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند. 

به نقل از آناتولی، وی همچنین تاکید کرد: وضعیت همچنان وخیم است زیرا گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) هنوز در اسارت هستند و خطر درگیری گسترده‌تر با حزب‌الله لبنان زیاد است.

مسؤول سیاست خارجی اروپا با بیان اینکه در کرانه باختری، وضعیت اقتصادی در آستانه فروپاشی است و خشونت در حال تشدید است، هشدار داد: از کنترل خارج‌ شدن وضعیت در لبنان پیامدهای جدی برای منطقه و فراتر از آن خواهد داشت.

بورل همچنین بی‌توجهی آشکار به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم و بر بهبود دسترسی و ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: ارسال کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه غیرممکن شده است. کمک‌ها در خارج از مرزها جمع می‌شوند. برخی از این کالاها از بین می‌روند، استفاده نشده و یا گم می‌شوند.

این دیپلمات اروپایی می‌افزاید: من از گزارش‌های سیندی مک‌کین، مسؤول برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه دسترسی بشردوستانه همچنان با مشکل مواجه است، وحشت‌زده هستم.

بورل در پایان بار دیگر از همه طرف‌ها خواست که به این چرخه رنج و ویرانی پایان دهند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.