افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای ۴ شهر استان تهران

وزیر ارتباطات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.

به گزارش خبرآنی، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در آیینی که در شهرداری فردوسیه شهریار برگزار شد، پروژه فیبرنوری شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد.

در این شهرها ظرف مدت ۸ ماه با نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری توسط اپراتور ایرانسل، بیش از ۱۰۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.

روز شنبه گذشته نیز وزیر ارتباطات با سفر به بجنورد، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در همه شهرهای خراسان شمالی را افتتاح کرد و ۱۴۷ هزار خانوار شهری در ۲۵ شهر این استان به اینترنت با سرعت هزارگیگابیتی دسترسی پیدا کردند.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در بیش از ۶۰۰ شهر کشور آغاز شده و در ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است و بعد از ۱۰ هزار کیلومتر داکت گذاری و فیبرکشی، پوشش از ۸ میلیون خانوار فراتر رفته است.

مطابق برنامه تا پایان امسال میزان پوشش فیبرنوری از طریق ۱۰ اپراتور ارتباطی دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به ۱۴ میلیون خانوار می رسد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.