رواج کلاهبرداری با دیپ فیک ایلان ماسک

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت،این جدیدترین اقدام در زنجیره ای از پخش زنده محتوا جعلی است.

در این محتوا که اکنون از پلتفرم حذف شده ویدئو کلیپی از ایلان ماسک نشان داده می شود که قرار بوده شبیه پخش زنده یک رویداد تسلا باشد.

در این ویدئو صدای ماسک که با هوش مصنوعی ایجاد شده به کاربران توصیه می کند تا از یک وب سایت بازدید و بیت کوین، اتریوم یا داگ کوین خود را به آن واریز کنند. پیامی در ویدئو نشان داده می شود که طبق آن تعهده داده می شود سیستم به طور خودکار ۲ برابر مقدار رمز سپرده گذاری شده را به کاربران برگرداند.

رواج کلاهبرداری با دیپ فیک ایلان ماسک

در قسمتی از پخش زنده، بیش از ۳۰ هزار نفر آن را تماشا کردند و در نتیجه محتوای مذکور به صدر فهرست توصیه های Live Now یوتیوب صعود کرد. حساب کاربری به نام Tesla, @elon.teslastream نیز برچسب احراز هویت Official Artist Channel را داشت. بنابراین به نظر می رسد یک حساب کاربری هک شده است. البته کانال و ویدئو هر دو حذف شده اند.

کلاهبرداری دیپ فیک ایلان ماسک طی چند ماه اخیر افزایش یافته و درهر مورد یک حساب کاربری وانمود می کرد مربوط به یکی از شرکت های ماسک است. عنوان ویدئو کلاهبری جدید «تسلا از یک شاهکار رونمایی می کند: تسلا صنعت خودروسازی را برای همیشه تغییر می دهد» نیز بود. در اوایل ماه ژوئن نشریه کوین تلگراف نیز از کلاهبرداری های مشابهی توسط ۳۵ حساب کاربری جعلی که وانمود می کردند به اسپیس ایکس تعلق دارند، خبرداده است.

منبع : مهر
برچسب ها :

کلاهبرداری ایلان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.