دادگاه رژیم صهیونیستی شرایط بازداشت اسرای فلسطینی را بررسی می‌کند

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواستار ارائه توضیحات لازم در خصوص شرایط بازداشت اسرای نوار غره در بازداشتگاه «سدی تیمان» شد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری «هاآرتص» فاش کرد، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از مقامات ذی‌ربط خواسته تا توضیحات لازم را در خصوص شرایط بازداشت اسرای نوار غزه در بازداشتگاه «سدی تیمان» که گوآنتاناموی رژیم صهیونیستی است، ارائه کنند.

براساس نوشته این روزنامه، تصمیم این دادگاه شامل ارائه توضیح در خصوص کیفیت و نوع غذای ارائه شده به بازداشت‌شدگان، چگونگی معالجه و درمان، وسایل شکنجه و شرایط محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های آنهاست.

روزنامه هاآرتص به نقل از رونی بیلی، یکی از وکلای رژیم صهیونیستی نوشت که شرایط بازداشت اسرا در زندان «سدی تیمان» به‌مثابه جنایت جنگی است.

پیشتر دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد اردوگاه «سدی تیمان» در صحرای نقب که صدها اسیر فلسطینی از غزه در آن هدف بدرفتاری و شکنجه قرار دارند، به تدریج تعطیل خواهد شد.

آنر هلمن، وکیل کابینه در جریان یک جلسه استماع در دادگاه عالی رژیم صهیونیستی گفته بود: «۷۰۰ زندانی از این زندان به تاسیسات نظامی عوفر در کرانه باختری منتقل شدند و قرار است ۵۰۰ زندانی دیگر در هفته‌های آینده منتقل شوند.»

وی اشاره کرد، حدود ۲۰۰ زندانی نیز در اردوگاه سدی تیمان باقی خواهند ماند و کابینه به‌روزرسانی وضعیت آنها را ظرف سه روز ارائه خواهد کرد.

اردوگاه «سدی تیمان» یک پایگاه نظامی است که رژیم صهیونیستی آن را به بازداشتگاهی برای بازداشتی‌های غزه تبدیل کرده است. فلسطینی‌های بازداشتی تا زمان تعیین تکلیف در این بازداشتگاه نگهداری می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به گزارش سی‌ان‌ان که در دهم ماه مه منتشر شده، ادعا کرده بود: «ارتش نسبت به رفتار مناسب با زندانیان اطمینان حاصل می‌کند. همچنین هرگونه ادعای سوء رفتار توسط سربازان ارتش اسرائیل مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و بازداشت‌شدگان بر اساس سطح خطر و وضعیت سلامتی دستبند زده می‌شوند.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.