سی‌ان‌ان: حزب‌الله می‌تواند به گنبد آهنین نفود کند

کارشناسان و مقامات نظامی غرب اذعان کرده‌اند که در صورت وقوع جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، این جنبش مقاومت می‌تواند با انبارهای موشکی و پهپادی عظیم خود به سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» نفوذ کند.

به گزارش خبرآنی، رسانه آمریکایی به نقل از کارشناسان غربی هشدار داد که در صورت وقوع جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت این توان را دارد که به سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم اشغالگر نفوذ کند.

همچنین تحلیلگران بر این باورند که هزاران تن از اعضای جنبش مقاومت آماده‌اند تا در صورت آغاز جنگ تمام‌عیار میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، به لبنان رفته و در کنار حزب‌الله به نبرد بپردازند.

رژیم صهیونیستی این هفته یکی از اعضای ارشد حزب‌الله را در حمله‌ای پهپادی به شهادت رساند و حزب‌الله نیز در مقابل صدها راکت و پهپاد انفجاری را به‌سوی نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی فرستاد.

با تشدید تنش‌ها، تحلیلگران آمریکایی نسبت به قدرت تسلیحاتی حزب‌الله لبنان و انبارهای تسلیحاتی این جنبش مقاومت منطقه هشدار داده‌ و اظهار کرده‌اند قدرت حزب‌الله بسیار چشمگیرتر از جنبش مقاومت فلسطین (حماس) است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی هنوز در غزه موفق به شکست‌دادن حماس نشده و کارشناسان نظامی و بسیاری از مقامات این رژیم هم باور دارند دستیابی به این هدف ممکن نخواهد بود.

از سوی دیگر، کارشناسان غربی هشدار می‌دهند که جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در ۲۰۰۶ به‌سود رژیم اشغالگر پایان نیافت و این در حالی است که حزب‌الله از آن زمان تا امروز قدرت تسلیحاتی خود را به میزان چشمگیری تقویت کرده است.

سی‌ان‌ان: حزب‌الله می‌تواند به گنبد آهنین نفود کند
پهپادهای حزب‌الله لبنان

به گزارش دیلی‌میل، با توجه به مواردی که ذکر شد، حزب‌الله این توانایی را دارد که به سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و خسارت عظیمی به مواضع رژیم اشغالگر تحمیل کند.

«سث جونز» تحلیلگر آمریکایی در اندیشکده «مطالعات بین‌المللی و استراتژیک» در واشنگتن می‌گوید: «مواجهه با زرادخانه‌های راکتی گسترده حزب‌الله می‌تواند فشار زیادی را به پدافند هوایی اسرائیل تحمیل کند. این یک دردسر بسیار بزرگ خواهد بود.»

در این گزارش آمده است: «حزب‌الله بیش از ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد؛ از جمله پهپادهای انتحاری، موشک‌های ضدهواپیما و موشک‌های بالستیک هدایت‌شونده.»

یک مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه «ساندی‌تایمز» گفت حمله حزب‌الله به اراضی اشغالی از نظر جنس رویدادها، مشابه با حمله حماس در عملیات طوفان الاقصی خواهد بود؛ یعنی حمله هوایی، زمینی و به اسارت گرفتن صهیونیست‌ها. با این حال، نظامی سابق صهیونیست اذعان کرد تفاوت در این است که قدرت آتش حزب‌الله در این جنگ ۱۰ برابر حماس خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تواند آهنین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.