نخبگان برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات اقدام کنند

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو را از حساس‌ترین مقاطع دوران اخیر دانسته و از همه نخبگان و اصحاب علم و فرهنگ خواست برای ترغیب مردم به حضور در صحنه انتخابات اقدام کنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیانیه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی

خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و مردم شریف ایران

انتخابات پیش‌ رو از حساس‌ترین مقاطع دوران اخیر است که می‌تواند به واسطه حضور حداکثری ملت و انتخاب اصلح برای کسوت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران فصل نوینی از پیشرفت و عدالت را برای این سرزمین مقدس و تمدن‌آفرین به ارمغان آورد.

آنچنان که در تأکیدات مقام معظم رهبری در عمده سخنرانی‌های مرتبط با انتخابات آمده است مسئله اول که همگی باید نسبت به آن دغدغه و حساسیت داشته باشند مشارکت گسترده در انتخابات است؛ پس بر تمامی نخبگان و پیشتازان حوزه تبلیغ و اقناع و از جمله تمامی اصحاب علم، رسانه، فرهنگ و هنر واجب است که به هر نحو ممکن برای ترغیب و تشویق مردم جهت حضور در صحنه انتخابات اقدام نمایند.

اما همزمان بر تمامی نامزدهای محترم نیز فرض و واجب است که در روزهای پایانی منتهی به رأی‌گیری تمامی شاخصه‌های اخلاقی و انسانی حوزه سیاست را رعایت کنند و مراقب باشند مبادا به خاطر چند رأی بیشتر با سیاه‌نمایی و لطمه به امید و آرزوی مردم کام آنان را نسبت به زندگی آینده تلخ کنند و مبادا با ایجاد بدبینی‌های کاذب، کارآمدی نظام و مجموعه زحمات خدمتگزاران را زیر سؤال برده و به مردم مشتاق تغییر جوری بباورانند که تا الان هرچه بوده تیره و تاریک بوده و پرونده‌های مدیریتی کشور سرشار از فساد و ناکارآمدی است. هیهات که این رفتار انتخاباتی بر شاخه نشستن و بن بریدن است. 

نکته دیگری که باید به نامزدهای محترم توصیه کرد آن است که همزمان با حمایت از برنامه‌های رسمی کشور به‌ویژه برنامه هفتم و ابراز التزام به این برنامه‌ها و سیاست‌های بالادستی لازم است هر کدام از نامزدها دو موضوع را برای رأی دهندگان روشن و شفاف کنند: 

نخست آنکه با بیان دقیق و علمی عنوان کنند که شیوه اجرایی‌سازی برنامه‌ها در دولت آنان چگونه خواهد بود؛ از چه رویکردها و روش‌هایی برای اجرایی‌سازی مفاد برنامه استفاده خواهند کرد و چگونه موانع مزمن و درهم‌تنیده عدم تحقق‌ها را برطرف خواهند کرد. 

دوم آنکه هر نامزد بیان کند در کابینه خود و در میان عوامل اصلی دولت از کدام چهره‌ها و شخصیت‌ها استفاده بیشتری خواهد کرد. به‌هرحال رأی‌دهندگان علاقه‌مندند به صورت واضح و صریح تا جایی که مقدور است از تیم اصلی رئیس‌جمهور منتخب مطلع باشند.

نکته دیگر آنکه تجربه تلخ دهه نود برای کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و آوارهای ایجاد شده باید همواره فراراه نامزدها باشد؛ گرچه با تلاش‌های جهادی و فداکارانه رئیس‌جمهور شهید بخشی از تخریب‌ها و جاماندگی‌ها ترمیم و اصلاح شد و بسیاری از صنایع معطل‌مانده و کارخانه‌های تعطیل شده مجددا به چرخه تولید و اشتغال‌آفرینی وارد شد اما هنوز مسیر طولانی تا بهبود کامل شرایط کشور باقیست؛ این راه خدمت و جهاد با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیمه‌تمام باقی مانده است، بنابراین نباید اجازه داد با غفلت کشور به دوران پیش از دولت شهید رئیسی بازگردانده شود و نباید پذیرفت که بانیان و مسببان آن وضعیت بغرنج دوباره در مصدر مسئولیت‌های کلیدی کشور قرار گیرند.

باید مراقب بود که مبادا با ترفندهای رسانه‌ای و جنگ روانی، آنانی که در طول دهه نود، با کم‌کاری و شرطی‌سازی افکار و اراده‌ها، باعث هزاران مشکل و عقب‌ماندگی در کشور شده‌اند مجددا با طرح شعارهای واهی و با ایجاد دوقطبی‌های کاذب و عوام‌فریبانه گذشته ناکارآمد خود را تطهیر و تزیین کنند. پس لازم است نامزدهای جبهه انقلاب با بصیرت و اخلاص، صحنه پیچیده سیاسی کشور را درک کنند و با پای گذاشتن بر نفسانیت‌ها و منیت‌ها با عقلانیت و تدبیر انقلابی برای اجماع و تشکیل جبهه متحد و کنار رفتن به نفع یک کاندیدای واحد اقدام نمایند. هرکدام از کاندیداهای محترم جبهه انقلاب ویژگی‌های برجسته و ارزشمندی دارند که می‌توانند در کنار هم مجموعه مؤثر و کارآمدی را در حکومت‌داری نمایش دهند. بنابراین انتخاب یک نامزد واحد و کمک کردن سایر کاندیداها به او می‌تواند در آینده سیاسی ایران مؤثر و مفید باشد. 

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بر خود لازم می‌داند ضمن تقدیر از تمامی نامزدها، هواداران ایشان، احزاب و گروه‌های سیاسی، دستگاه‌های اجرایی و امنیتی، دستگاه‌های تبلیغی و به ویژه صدا و سیما بابت مشارکت در این عمل صالح سیاسی از حضور همیشگی مردم شریف ایران در صحنه‌های حمایت از انقلاب قدردانی کرده و درخواست کند آحاد جامعه با جدیت و انگیزه‌مندی همدیگر را به حضور در صحنه رأی‌گیری دعوت نمایند؛ چه‌آنکه مطابق با رصد میدانی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، دشمن قسم خورده ایران اسلامی تلاش دارد با ترفندهای گوناگون از به‌کارگیری ربات‌ها و تولید فیک‌نیوزها گرفته تا گسیل کردن عوامل پشت‌صحنه تولید محتوا، با ناامیدسازی مردم و سرد کردن آنان، مشارکت انتخاباتی را دچار رکود و انحلال کند.

در پایان ضمن نثار درود و تحیت به روح بلند امام عظیم‌الشأن، شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، از درگاه خداوند متعال سربلندی و عزت ملت شریف ایران طلب می‌نماییم و توفیق همگان را در صحنه مهم انتخابات پیش رو خواهانیم.

عَلَیهِ تَوَكَّلتُ و هُو رَبُّ العَرشِ العَظیم

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.