واکنش حماس به استفاده اشغالگران از جوانی فلسطینی به عنوان سپر انسانی

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که استفاده نظامیان اشغالگر اسرائیلی از جوان فلسطینی زخمی در شهر جنین به‌عنوان سپر انسانی و بستن او روی خودروی نظامی، در راستای ادامه جنایات وحشیانه این رژیم علیه ملت فلسطین انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرآنی، عزت الرشق، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تصریح کرد که دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به جنایات و تجاوزات خود علیه ملت فلسطین در کرانه باختری همزمان با ادامه نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الرشق گفت سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و نبود تحرکی حقیقی برای توقف جنایات اشغالگران موجب چراغ سبز به این رژیم برای ارتکاب جنایات بیشتر خواهد شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه در جریان حمله روز شنبه خود به شهر جنین در کرانه باختری اشغالی، یک جوان مجروح فلسطینی را مورد ضرب و جرح قرار داده و او را روی کاپوت خودروی نظامی خود بسته و از او به‌عنوان سپر انسانی در برابر حملات دیگر جوانان و مبارزان فلسطینی استفاده کردند.

واکنش حماس به استفاده اشغالگران از جوانی فلسطینی به عنوان سپر انسانی
جوان زخمی فلسطینی که روی کاپوت خودروی نظامیان اسرائیلی بسته شده

این جنایت، موجی از محکومیت‌ها را به دنبال داشت.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، استفاده از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. فرانچسکا آلبانیز با هشتگ «سپر انسانی» نوشت: «سپر انسانی در عمل. این واقعا حیرت‌آور است که چگونه دولتی که ۷۶ سال پیش تأسیس شده، توانسته قوانین بین‌المللی را به معنای واقعی کلمه زیر پای بگذارد. این خطر پایان چندجانبه‌گرایی را به همراه دارد، اتفاقی که البته دیگر برای برخی از کشورهای تاثیرگذار اهمیتی ندارد.»

پس از انتشار این ویدیو در رسانه‌های اجتماعی، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نیروهایش با بستن یک مرد فلسطینی زخمی به جلوی خودروی خود در جریان یورش به شهر جنین در کرانه باختری، پروتکل‌ها را نقض کردند. در بیانیه ارتش آمده است که این مرد مظنون در جریان تبادل آتش زخمی شده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.