سنتکام از حمله موشکی ارتش یمن در خلیج عدن خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای از حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به اهدافی در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش خبرآنی، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت اهدافی در خلیج عدن پرتاب کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: در نتیجه حمله حوثی‌ها (انصارالله) در خلیج عدن خسارت جدی وارد نشده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین مدعی شد که کشتی‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری خسارات جدی در پی حمله در خلیج عدن گزارش نکرده‌اند.

سنتکام در ادامه مدعی انهدام سه فروند شهپاد نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ شد.

سنتکام در بخش دیگری از بیانیه خود هدف قرار گرفتن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» توسط نیروهای مسلح یمن را تکذیب کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر شنبه از هدف قرار دادن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» با استفاده از موشک‌های کروز و بالستیک خبر داده بود.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز هدف قرار می‌دهد.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس، اما یمن بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سنتکام موشکی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.