انتشار ویدئویی که ادعا شده نشان دهنده ارتباط حملات ۱۱ سپتامبر با دولت عربستان است

یک ویدیوی محرمانه از یکی از افراد متهم به نقش‌داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر توسط پلیس اف‌بی‌آی منتشر شده که نشان می‌دهد این شهروند عربستان سعودی قبل از حملات ۱۱ سپتامبر، از بناهای هدف حمله فیلمبرداری می‌کند.

به گزارش خبرآنی، یک ویدیوی قدیمی از مردی منتشر شده که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) او را به‌عنوان یک عامل اطلاعاتی عربستان سعودی معرفی کرده است. این مرد در ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده، در حال فیلم‌برداری از اماکن هدف حملات ۱۱ سپتامبر القاعده مشاهده می‌شود، آن هم سه ماه قبل از آنکه مغزهای متفکر این حمله آن را طرح‌ریزی کنند.

حملات ۱۱ سپتامبر سلسله‌ای از حملات تروریستی انتحاری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بودند که توسط گروه القاعده به رهبری و برنامه‌ریزی «اسامه بن لادن» انجام شدند و در آن‌ها برج‌های دوقلوی تجارت جهانی و پنتاگون هدف گرفته شدند.

این ویدیو در تابستان ۱۹۹۹ ضبط شده است و در اختیار اف‌بی‌آی قرار داشت، اما به‌تازگی به درخواست خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر که مدعی مشارکت دولت عربستان سعودی در این حمله هستند، در اختیار عموم قرار گرفت؛ ادعایی که مقامات ارشد عربستان شدیداً آن را تکذیب می‌کنند.

در این ویدیو، مردی که به ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان متهم شده و «عمر البیومی» نام دارد از بناهای مختلفی در آمریکا تصویربرداری می‌کند، از جمله بنای یادبود «جرج واشنگتن» نخستین رئیس‌جمهور آمریکا و ورودی‌های تأسیسات امنیتی ساختمان کنگره ایالات متحده.

گفته می‌شود که یکی از اهداف هواپیماربایان در ۱۱ سپتامبر، حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده بود، اما آن‌ها در اجرای این طرح موفق نشدند و هواپیمای آنان در نواحی روستایی در پنسیلوانیا سقوط کرد.

این ویدیو نخستین‌بار توسط بازرسان انگلیسی از ساختمان محل زندگی البیومی در بیرمنگام کشف شد. بیومی در آن زمان در حال تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه استون بود. پلیس انگلیس همچنین در محل زندگی او دفترچه‌ای پیدا کرد که در آن اطلاعات تماس چند مقام دولتی عربستان سعودی درج شده است.

عربستان همواره وجود هرگونه ارتباط میان دولت این کشور و البیومی را تکذیب کرده است. بااین‌حال، ارتباط او با دو تروریست القاعده که در ربایش هواپیماها در ۱۱ سپتامبر نقش داشتند، همواره دولت عربستان را در مظان اتهام قرار داده است.

او در این ویدیو به نماد یادبود واشنگتن اشاره کرده و خطاب به مخاطبان خود به زبان عربی می‌گوید که به آنجا خواهد رفت تا «آنچه آنجا هست را با جزئیات» نشان دهد. او همچنین به نزدیک بودن فرودگاه به این منطقه اشاره می‌کند.

البیومی در این تصویر به خودروهایی که در مقابل یک ساختمان ناشناس پارک شده‌اند اشاره کرده و می‌گوید: «خودروهایشان، همان‌ها که در نقشه به آن اشاره کردید.» اف‌بی‌آی مدعی است که البیومی در هنگام ضبط تصاویر، در کنار دو دیپلمات عربستان سعودی قرار دارد که به القاعده مرتبط هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.