تکمیل سامانه املاک تورم در بازار اجاره‌بها را کاهش می‌دهد

محمد سراج نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نظارت بر بازار اجاره‌بها و راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و همچنین شناسایی خانه‌های خالی گفت: دولت سیزدهم در واقع وارث یک اوضاع بسیار نامناسب و به هم ریختگی در عرصه اقتصادی بود و زمانی که دولت را تحویل گرفت باید کارهایی را انجام می‌داد که ثبات به بازار برگردد.

سراج در ادامه با بیان اینکه دولت شهید رئیسی تلاش زیادی داشت تا بتواند وضعیت بازار مسکن را کنترل کند، افزود: مسائلی که مربوط به مسکن است با اصلاح چندین مولفه حل می‌شود تلاش‌های جدی دولت سیزدهم این بود که بتواند تاثیر مثبتی بر روند کنترلی بازار اجاره بها بگذارد و همچنین بتوانند خانه‌های خالی را با استفاده از سامانه املاک و اسکان شناسایی کنند و با شناسایی آنها یا اقداماتی را انجام دهند که مالکان آنها مجبور به اجاره آنها شوند و یا مالیات آن را بپردازند.

سراج در ادامه افزود: اگر دولت سیزدهم ادامه پیدا می‌کرد قطعاً اثرات مهم و موثر آن را در سال چهارم ریاست جمهوری بیشتر شاهد و ناظر بودیم. دولت چهاردهم باید با تمام وجود همین مسیر طی شده در حوزه مسکن در دولت سیزدهم را دنبال کند تا تولید مسکن در کشور رونق بگیرد و پاسخگوی نیاز و تقاضای مردم جامعه باشد.

مقابله با احتکار مسکن با سامانه املاک

این نماینده مجلس دوازدهم عنوان کرد: در کشور ما مسکن زیادی تولید شده است اما این مسکن‌ها در دست دلالان و ثروتمندان قرار دارد. متاسفانه این مسکنی که برای آن سرمایه عظیمی صرف شده به بازار عرضه نشده و باعث یک نوع عدم تعادل در بین عرضه و تقاضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً عرضه خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان به نتیجه خواهد رسید. باید حاکمیت به این مسئله ورود کند تا افرادی که می‌خواهند در بازار مسکن تورم ایجاد کنند و این مسکن‌ها را به قیمتی بالاتر از قیمت روز جامعه به فروش برسانند جلوگیری کند و همچنین قانونی تصویب شود تا هر فرد نتواند بیش از 3 خانه داشته باشد در دنیا هم از همین روش‌ها استفاده شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسکن نیاز جامعه است و نباید آن را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب کرد، خاطرنشان کرد: عده‌ای متاسفانه در کشور ما مسکن را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده و آن را احتکار می‌کنند. دولت چهاردهم باید به این عرصه وارد کند و خانه‌های خالی را شناسایی و آنها را به بازار عرضه کند. وقتی این خانه‌ها به بازار عرضه شود توان تولیدی هم در کنار آن قرار بگیرد قطعاً از بحران مسکن کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.