واکنش جلیلی بر اجماع روی یک نامزد: پای وظیفه‌مان می‌مانیم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز با حضور در دانشگاه صنعتی شریف در جمع دانشجویان حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. پیش از سخنان وی نمایندگانی از تشکلهای مختلف دانشجویی مختلف این دانشگاه سخنانی را مطرح کردند.

درخواست از جلیلی برای مطرح کردن تقابل رسمی جمهوری اسلامی با دیدگاه‌های غربی، ادامه دادن راه شهید رئیسی، جدیت بیشتر در مناظره‌ها در مقابل کاندیداهای غربگرا، پاسخ شفاف به طرح‌هایی چون نور، صیانت، شفافیت، برنامه‌های وی برای شکل دادان به اعتراضات مردمی، کمرنگ بودن دیدگاه‌های راهبری در برنامه‌های این کاندیدا، ضعف در ارتباط‌گیری با اقشار مختلفی در مقابل ارتباط خوب با جامعه نخبگانی، راهکارهای دولت جلیلی برای کسری بودجه، نرخ ارز، تولید و صنعت و نرخ بهره وری، انتقاد از کلی‌گویی در زمینه مسائل اقتصادی و موضوعاتی نظیر ساخت پالایشگاه‌های مختلف، شفاف‌کردن موضع‌گیری‌ها درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم از جمله سوالات نمایندگان بسیج دانشجویی، انجمن مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بود.

دانشجویان در این جلسه شعارهایی از جمله «رییس‌جمهور ما جلیلی قهرمان»، «رییس جمهور سعید محبوب»، «ظریف منفور»، «سعید جمهور» سر دادند و از وی حمایت کردند.

جلیلی در ابتدای این جلسه خود را از دیدارهای دانشجویی دور ندانست و گفت: تلاش من این بود هر دو هفته یکبار در دانشگاه‌های مختلف حضور پیدا کنم. عمده این جلسات گفت‌وگو بود. این حرف که سخنان جوانان را نمی‌فهمیم قبول ندارم ممکن است از سخنان یکدیگر اقناع نشویم ولی همدیگر را می‌فهمیم.

وی گفت: دولت سایه گفتمان است و دانشگاه محل آن برای تقویت کشور، دولت و رفع نقاط ضعف است. رئیس‌جمهور شوم این مسئله را دنبال می‌کنم که هر دانشگاه یک دولت سایه و محل بررسی دقیق و علمی پدیده‌ها شود. موتور یک جهان ظرفیت و جهش در شعار من دانشگاه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ارزآوری و افزایش منابع را از مهم‌ترین رویکردهای خود در دولتش دانست و گفت: باید از دانشگاه‌ها ماموریت‌های مهم بخواهیم. حضور نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان ارزش مملکت و افتخار است. یک جهان ظرفیت شعار نیست در ده سال گذشته صدها شرکت دانش بنیان دیدم که می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره سربازی گفت:  رئیس‌جمهور باید قول‌هایی دهد که در حوزه اختیارات آن‌هاست. اگر دانشجوی ما می‌تواند به کشور کمک کند و قرار است دو سال در خدمت کشور باشد باید در جایی باشد که مورد رضایت اوست. لذا این مسئله را کارآمد می‌کنم.

وی افزود: دانشجو و دانشگاه باید صورت‌مسئله را خوب بشناسد و نباید بگذارد صورت‌مسئله غلط مطرح شود‌، خیلی از مسائل که اطراف ماست این‌گونه است. وقتی همه برای برجام سوت می‌زدند ما در 6 جلسه آن را نقد کردیم‌ و مباحث‌مان را شفاف بیان کردیم. برخی دوستان داد می‌زدند و ناراحت و عصبانی می‌شدند اما می‌گفتیم شما که زبان‌تان خوب است معنی این کلمه را بگویید و آن چیزی که شما می‌گویید کجا نوشته شده است؟

نامزد انتخابات در پاسخ به سوالی درباره امکان اجماع کردن جبهه انقلاب روی یک کاندیدا طی روزهای آینده با توجه به پخش شدن آرا، گفت: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛ این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی ماست و پای وظیفه‌مان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.