جای خالی وضعیت "معلولان" در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری

یحیی سخنگویی؛ معاون اسبق امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اینکه 13 درصد از جامعه ما را معلولان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این آمار کمی نیست و می‌طلبد که مسئولان در رده‌های مختلف به این گروه از جامعه توجه داشته باشند.

وی افزود: در همین زمینه انتظار می‌رود که 6 نامزد ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در حوزه معلولان به‌ویژه در زمینه اشتغال، تسیهلات، ایاب و ذهاب، امکانات رفاهی، استخدام معلولان و ... بیان کنند.

سخنگویی تصریح کرد: در 3 مناظره اخیر که از صدا و سیما پخش شد، هیچ یک از نامزدها به صورت ویژه به موضوع معلولان و مشکلات آنها نپرداخت و انتظار می‌رود حداقل در دو مناظره بعدی به این موضوع اشاره شود همچنین انتظار می‌رود که صدا و سیما نیز برای طرحی سؤالات در حوزه معلولان از کارشناسان این حوزه، انجمن‌های فعال در حوزه معلولان و یا افراد معلول استفاده کند تا این گروه از جامعه نیز مشکلات خود را به گوش نامزدهای ریاست جمهوری برسانند.

معاون اسبق امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به موضوع درمان و تامین تجهیزات مورد نیاز معلولان یادآور شد: در این بخش ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم به طوریکه برخی از معلولان مرتباً از ویلچر و سمعک استفاده می‌کنند و خرید مجدد مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در اولویت کاری خود قرار بدهد، گفت: امیدواریم در آینده شاهد اجرای این قانون باشیم این در حالیست که در سنوات گذشته و بازنگری آن، مشکلات معلولان برطرف نشده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.