آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بیم آن دارند گنبد آهنین در جنگ با حزب‌الله تاب نیاورد

سه مقام آمریکایی گفتند، مقامات واشنگتن عمیقا نگرانند که در صورت وقوع جنگی تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، این جنبش بتواند دفاع هوایی این رژیم از جمله سیستم گنبد آهنین را در شمال از پای دربیاورد.

به گزارش خبرآنی، همزمان با اینکه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که برای حمله زمینی و هوایی به لبنان آماده می‌شود، مقامات آمریکایی نگران هستند که سیستم دفاع هوایی تل‌آویو از جمله گنبد آهنین در برابر زرادخانه عظیم موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله «آسیب‌پذیر» شود.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان می‌گویند، مقامات صهیونیستی به واشنگتن گفته‌اند که قصد تغییر منابع از جنوب غزه به شمال سرزمین‌های اشغالی جهت حمله احتمالی به حزب‌الله را دارند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که دست‌کم برخی از سیستم‌های دفاعی اسرائیل از جمله گنبد آهنین منهدم خواهند شد.»

در این میان، حتی یکی از مقامات صهیونیستی نیز اذعان کرد که اگر حزب‌الله حمله‌ای گسترده را با استفاده از تسلیحات با دقت بالا انجام دهد، اوضاع همانطور خواهد شد که مقامات آمریکایی می‌گویند.

علاوه بر اینها، ۲ تن از مقامات آمریکایی می‌گویند که مقامات صهیونیستی هم معتقدند که گنبد آهنین می‌تواند به ویژه در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین «آسیب‌پذیر» باشد.

یک مقام آمریکایی به‌طور جداگانه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اذعان کرد که در صورت وقوع یک جنگ تمام‌عیار، حمایتی که رژیم صهیونیستی بیشتر از همه به آن نیاز دارد، سیستم‌های دفاع هوایی اضافی و جایگزین‌سازی گنبد آهنین است که ایالات متحده مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.

حزب‌الله لبنان در اقدامی تنبیهی و در راستای حمایت از فلسطینیان، سنگین‌ترین حملات را علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و تاکنون خسارات بسیاری را به نیروهای ارتش این رژیم وارد کرده است.

روزنامه فارن پالسی اخیرا در گزارشی نوشت: «در حالی که جهان بیش از هشت ماه توجه خود را به سمت حملات اسرائیل در نوار غزه معطوف کرده، جنگ با لبنان در جبهه دیگری – شمال اسرائیل – در حال تشدید است، اما اسرائیل باید بداند که حزب‌الله مجهزتر از حماس است.»

یکی از مقامات آمریکایی با اشاره به تلاش‌های واشنگتن جهت خودداری از تبدیل حملات رژیم صهیونیستی-حزب‌الله به جنگی تمام‌عیار می‌گوید: «این واقعیت که ما توانسته‌ایم برای مدت‌ها خط مقدم را حفظ کنیم، خود یک معجزه است. ما در حال ورود به دوره‌ای بسیار خطرناک هستیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.