محرومیت 3 ساله مدال‌آور پاراآسیایی/ نقره خسروانی پس گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام کرد که امیر خسروانی ورزشکار پارادوومیدانی ایران به دلیل تخلف در قوانین ضد دوپینگ به مدت سه سال محروم شده است.

در نمونه‌گیری ادرار که روز 10 اکتبر 2023 (18 مهر 1402) از این ورزشکار گرفته شده ماده ممنوعه وجود داشته که در فهرست مواد ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) قرار دارد. خسروانی از 16 ژانویه 2024 (26 دی 1402) از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک تعلیق شد تا پرونده او به طور کامل بررسی شود.

پس از بررسی‌های نهایی، این ورزشکار که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مدال نقره در پرش طول رسیده بود، به مدت سه سال محروم شد؛ محرومیتی که تا 15 ژانویه 2027 (25 دی 1405) به طول می‌انجامد.

همچنین تمام نتایج ثبت شده توسط این ورزشکار از تاریخ جمع‌آوری نمونه (18 مهر 1402) ابطال شدند و بدین ترتیب مدال نقره او در هانگژو نیز پس گرفته می‌شود.

براساس اعلام کمیته بین‌المللی پارالمپیک، هر ورزشکاری در قبال مواد پیدا شده در نمونه‌اش کاملاً مسئول است.

به گزارش خبرآنی، خسروانی 21 تیر 1402 و در جریان مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در فرانسه به مدال نقره رسید و سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس را نیز به خود اختصاص داد؛ البته این مدال و سهمیه شامل محرومیت نمی‌شود. سهمیه در دوومیدانی به نام ورزشکار نیست و به کمیته پارالمپیک کشور تعلق دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.