راهپیمایی در شهرهای عربی و غربی برای تحریم رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه

هزاران نفر از مردم در شهرهای عربی و غربی - روز جمعه - در تظاهرات در حمایت از نوار غزه، خواهان تحریم رژیم صهیونیستی و پایان دادن به جنگی شدند که نزدیک به ۹ ماه است، ادامه دارد.

به گزارش خبرآنی، هزاران مراکشی بار دیگر در راهپیمایی در چندین شهر در همبستگی با مردم غزه شرکت کردند و خواستار تحریم تجاری رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن شدند.

این راهپیمایی‌ها به فراخوان انجمن مراکشی برای حمایت از آرمان‌های امت (سازمان مردم‌نهاد) با شعار: «فتح خدا و پیروزی نزدیک هستند.»

به نقل از آناتولی، از جمله شهرهایی که صحنه راهپیمایی مردم مراکش بودند می‌توان به تنغیر، میدلت، تنجداد، بنی ملال، کازابلانکا (شمال)، تازه، جرسیف (شرق) و برکان (شمال شرقی) اشاره کرد.

راهپیمایی‌ کنندگان خشمگین با در دست‌ داشتن بنرهایی در حمایت از مقاومت و سرسختی مردم فلسطین، شعارهایی از جمله «بایکوت برای آزادی فلسطین» و «بایکوت برای آرمان»، «عادی‌سازی را متوقف کنید، قتل‌عام را متوقف کنید»، «ما به فلسطین وفادار هستیم و عادی‌سازی یک خیانت است» سر دادند.

آنها همچنین برای پایان‌دادن به جنگ علیه غزه خواستار تحریم تجاری رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن شدند.

راهپیمایی در شهرهای عربی و غربی برای تحریم رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه

دسامبر گذشته، مراکش و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، از سر گرفتند؛ رویکردی که توسط نیروهای مردمی و سیاسی محکوم شد.

بسیاری از شهرهای مراکش، از جمله رباط، تقریباً هر روز تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین را تجربه می‌کنند و خواستار پایان‌دادن به حملات رژیم اشغالگر به غزه، پایان محاصره و ارسال کمک شدند.

در اردن نیز راهپیمایی به راه افتاد که در آن صدها نفر در امان، پایتخت، در حمایت از مقاومت فلسطین در مواجهه با تجاوزات اشغالگران به غزه شرکت کردند.

راهپیمایی در شهرهای عربی و غربی برای تحریم رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه
تجمع اردنی‌ها در حمایت از غزه

همچنین در آلمان، دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل ساختمان هنری فورد بوو دانشگاه آزاد برلین اردویی برپا کردند و راهپیمایی گسترده‌ای در شهر برمن در همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار شد.

در همین راستا ده‌ها نفر در برابر کارخانه اسلحه سازی توسن کروپ در شهر کیل آلمان در حمایت از غزه تجمع کرده و خواستار توقف صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی شدند.

در عین حال راهپیمایی در برابر سفارت آمریکا در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار پایان دادن به جنگ غزه و ورود سریع کمک‌ها شدند.

در فرانسه، دانشجویان طرفدار فلسطین در موزه لوور راهپیمایی کردند تا نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

سوئد همچنین شاهد تحصن اعتراضی در حمایت از فلسطین علیه شرکت صنایع نظامی «البیت» در ایستگاه مرکزی شهر گوتبورگ بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.