ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا، دریای سرخ را ترک می‌کند

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» آمریکا قرار است پس از هشت ماه دریای سرخ را ترک کند و احتمال می‌رود ناو دیگری از این کشور جایگزین آن شود.

به گزارش خبرآنی، درحالیکه ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» و ناوشکن‌های اسکورت آن به دریای مدیترانه منتقل خواهند شد، اما همچنان در ناوگان پنجم ایالات متحده حضور خواهند داشت.

یک مقام آمریکایی به موسسه «نیروی دریایی آمریکا» گفت، ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» این کشور دریای سرخ را ترک می‌کند و به سمت دریای مدیترانه منتقل خواهد شد.

این مقام آمریکایی هم‌چنین تایید کرد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته ماموریت ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ را برای سومین بار تمدید نکند. لازم به ذکر است که این ناو هواپیمابر بیش از هشت ماه در دریای سرخ حضور دارد.

او ضمن مطرح کردن این ادعا که چنین تصمیمی ارتباطی به تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله ندارد، خاطرنشان کرد: «وقت آن رسیده که آنها را به کشور بازگردانیم.»

این درحالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، ناوهای نیروی دریایی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر آیزنهاور چند ماه است که در دریای سرخ با عملیات‌های ارتش یمن به چالش کشیده می‌شوند و این در حالی است که هم ملوان‌ها و هم کشتی‌های آمریکایی به استراحت و تجدید قوا نیاز دارند.

این رسانه آمریکایی هم‌چنین گزارش داد که نظامیان آمریکایی از این عملیات‌ها خسته هستند و ناوگروه ضربتی ایالات متحده در منطقه به همراه حدود ۷۰۰۰ ملوان، به نهمین ماه استقرار خود در منطقه نزدیک می‌شوند، آن هم در نبردی که به اذعان تحلیلگران غربی بزرگ‌ترین بحران نیروی دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم است.

هنوز معلوم نیست که کدام یک از ناوهای آمریکایی از اقیانوس آرام به سمت خاورمیانه خواهد رفت تا ادامه فعالیت‌های آیزنهاور را برعهده بگیرد اما این موسسه آمریکایی می‌نویسد که شاید ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» جایگزین آیزنهاور شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.