بازگشت حجاج به کشور آغاز شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، با آغاز پروازهای بازگشت حجاج کشورمان از صبح روز جمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت 5:20 دقیقه صبح روز جمعه (به وقت عربستان) با 263 زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

به گفته محمد معصومی؛ نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع 1403 پروازهای بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر سفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی‌گردند.

همچنین در پروازهای 4 روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از 4000 زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهر راهی ایران می‌شوند.

از مجموع 87 هزار و 650 زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود 50 هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز 24 تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

بازگشت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.