زاکانی در مناظره:در موضوع حجاب همه باید صریح صحبت کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری خبرآنی، سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری آقایان قاضی‌زاده قاضی‌ زاده هاشمی، پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، زاکانی و جلیلی  با موضوع فرهنگی ـ اجتماعی امشب یکم تیرماه  از دقایقی پیش آغاز شد.

بخش اول مناظره امشب نامزدهای ریاست‌جمهوری به «سبک زندگی» پرداخته شد.

سوالات کارشناسان در این بخش به شرح ذیل است:

پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟

برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟

چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟

مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟

فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می دانید؟

رحمانی: در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در ابتدای این برنامه گفت: دولت خدمت با پیگیری تحقق عدالت و پیشرفت،‌ اساسش را اجرای قانون اساسی گذاشته است. اسلام جایگاه رفیع زن ودختر را آنگونه قرار داده است که زن و دختر یک فرصت هستند و مسئله نیستند! و نیاز به دستگیری ندارند.

وی تصریح کرد: دو بسته خاص ناظر به سبک زندگی و پاسخ معتبر به نیاز مردم و دیگری ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور در دستور کار داریم. در بخش اول که سبک زندگی و پاسخ معتبر به نیاز مردم است 3 بخش دارد که شامل رفاه است که یارانه‌ها، معیشت، مسکن اشتغال و سلامت و سایر امور است. بخش دوم سرفصل تعلیم و تربیت است و ناظر به ازدیاد جمعیت با محوریت خانواده است که در این نقطه تکلیف ما مشخص است.

زاکانی گفت: این دغدغه‌ای است که رهبری از دولت خواستند و دولت مکلف به اجرای آن نیست. خانواده درنظام اسلامی یک خانواده منفعل نیست و کنشگر است و دیگران را نیز به کنشگری وا می‌دارد. قسمت سوم ناظر به ارتقای آزادی امنیت و حفظ حریم مردم است.

.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: امام خمینی در دهه 60 یک بیانیه 8 ماده ای صادر کردند و حریم خصوصی و حریم عمومی جدا کردند و در حریم خصوصی هیچ کس حق دخالت ندارد. بزرگترین نکات را درباره حریم خصوصی اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماع، حریم عمومی است در حریم عمومی قانون و نظم عمومی حاکم است. در موضوع حجاب همه باید صریح صحبت کنند حجاب هم شرعی و هم قانونی است و اما نوع مواجه با بی حجابان جز از طریق احترام و مواجه درست قانونی میسر نیست.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.