پورمحمدی در مناظره: هنوز به زنان باور نداریم

به گزارش خبرنگاری سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری آقایان قاضی‌ زاده هاشمی، پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، زاکانی و جلیلی  با موضوع فرهنگی ـ اجتماعی امشب یکم تیرماه از دقایقی پیش آغاز شد.

** سوالات مرحله اول (با موضوع سبک زندگی) که توسط کارشناسان و مردم طرح شده، به شرح زیر بود:

پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم و حقمان را هم بگیریم؟

لیلا مجدانی (کارآفرین و جامعه شناس زنان): راهکارتان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟

سمیرا فتح اللهی (مدیر کانون جوانی جمعیت): حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می‌دانید؟

فاطمه (رحمانی فعال حوزه زنان): در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری مدنظرتان است؟

مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در ابتدای این برنامه گفت: امام خمینی (ره )صفحه جدیدی در تاریخ ایران با حضور زنان رقم زدند. امام خمینی انقلاب را با زنان پیروز کرد و انقلاب و جنگ را با حضور زنان سامان داد.

وی تصریح کرد: سه نگاه برای حضور زنان در اجتماع وجود دارد که نخست حضور ابزاری و نمایشی برای جذابیت، لجام گسیخته و بی بند باری است که زنان ایرانی همیشه آن را ترد کردند. دومی حضور حداقلی و به اضطرار است. سومی نگاه امام خمینی است که حضور واقعی و جدی و تاثیرگذار و با وقار و سبک زندگی تراز اسلام و نظام اسلامی است.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار کرد: در جمهوری اسلامی زنان ایرانی پیشرفت زیادی داشتند اما آیا به جایگاه واقعی خود رسیدند؟ من یک مثال زنده بزنم: مجلس شورای اسلامی برای همه جامعه و همه اقشار تصمیم می‌گیرد از طرفی نصف اقشار جامعه زنان ایرانی هستند.

پورمحمدی ادامه داد:‌ آیا سهم زنان در مجلس خوب است؟ نزدیک به 14 یا 15 نفر در مجلس هستند!

.

وی گفت: امروز هنوز زنان را باور نکردیم! متاسفانه الان دیگران کعبه آمال جوانان و زنان ما را در هالیوود، بالیوود، نت فلیکس و BTS و ... تعیین می‌کنند.  آیا سبک زندگی ما را خارجی‌ها باید تعیین کنند؟! فرهنگ زبان عقلانیت، عاطفه و رضایت و انتخاب است اما عده‌ای جای زبان اعتماد و رضایت را با زبان تهدید و زبان باتوم اشتباه گرفته‌اند!

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری  افزود: اگر زبان فرهنگ جای خود را با زبان باتوم عوض کند جوابش فحش و ناسزا است. پیامبر اکرم فرمودند که زن جنس لطیف است و نمی‌شود با خشونت با آن رفتار کرد.

وی تصریح کرد: برادر شهیدمان قاسم سلیمانی فرمودند که اینها دختران و پسران و فرزندان ما هستند. منِ پورمحمدی که در شرایطی ناچار بودم در سخت‌ترین مسئولیت‌های خشن و تلخ اشدا علی الکفار باشم امروز می‌گویم که بر جوانان و زنان و دختران رحما باشیم.

پورمحمدی گفت: شهید رییسی نیز اینچنین با مردم رفتار کرد و پاسخ شایسته ای نیز از مردم دریافت کرد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.