استقبال ترکیه و قطر از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط ارمنستان

ترکیه و قطر از اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کردند.

به گزارش خبرآنی، وزارت خارجه ترکیه امروز جمعه اعلام کرد از تصمیم ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین از الزامات قوانین بین‌المللی، عدالت و وجدان است و ما به تلاش برای به رسمیت شناختن فلسطین از کشورهای بیشتری ادامه خواهیم داد.

وزارت خارجه قطر نیز از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی ارمنستان استقبال کرد و این اقدام را گامی مهم در حمایت از راهکار تشکیل دو دولت و تحقق صلح و ثبات منطقه دانست.

به نقل از سایت خبری «الخلیج آنلاین»، وزارت خارجه قطر بار دیگر اعلام کرد برقراری صلح فراگیر و عادلانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

این وزارتخانه همچنین بر لزوم پایان دادن فوری به جنگ غزه و بازگشت به مسیر سیاسی تاکید کرد که تنها راه برقراری ثبات در منطقه است.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد دوحه امیدوار است کشورهای بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و تلاش‌ها برای اجرای راهکار تشکیل دو دولت تشدید شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز ضمن استقبال از تصمیم ارمنستان، این اقدام را که در حمایت از ملت فلسطین برای به دست آوردن حقوق خود و نیز در حفاظت از صلح، امنیت و ثبات منطقه اتخاذ شده است، ستود.

پیش از این، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده بود ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است. این اقدام از سوی ارمنستان پس از آن صورت گرفته که ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که همزمان با ادامه جنگ در غزه، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

این وزارتخانه با اعلام تصمیمش افزود، ایروان به حمایتش از راه حلی که به پایان یافتن درگیری بر اساس راه حل ۲ دولتی منجر می‌شود، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.