کاکاحاجی: سعید اسماعیلی روحیه خاصی دارد و شایسته طلاست

کریم کاکاحاجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی در مورد عملکرد شاگردش سعید اسماعیلی در تورنمنت بوداپست و قرار گرفتن او در ترکیب المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: سعید در این رقابت‎ها خوب بود و اگر یک مقدار تجربه‌‌اش بیشتر شود بهتر از این هم کشتی می‌گیرد. او تازه 20 ساله شده است و هنوز خیلی جای پیشرفت دارد.

عضو پیشین کادر فنی تیم‌های ملی پایه کشتی فرنگی ایران تأکید کرد: سعید از هشت تا 19 سالگی زیر نظر من در سالن آموزش و پرورش تمرین می‌کرد. من معلم هستم و سالن امتحانات را به سالن ورزشی تبدیل کردیم و دو تخته تشک روی آن انداختیم. سعید در مدرسه شاگردم نبود، اما بچه همان منطقه بود، در رودبند، بچه‌ها از دیگر مدارس هم به مدرسه ما که مدرسه راهنمایی حمزه بود، می‌آمدند، سعید هم جزو آنها بود. فقط هم او نبود که استعداد داشت، خیلی از بچه‌ها زیر نظر من و برادرم و سپس حمزه ارغش که به جمع ما اضافه شد، کار کردند.

 

این مربی سازنده که مدتی است کشتی دزفول را ترک کرده و در کرج تمرین می‌دهد، ادامه داد: من نزدیک یک سال و نیم است که از دزفول به کرج آمدم. سعید در رده سنی پایه خیلی خوب تربیت شده و در اردوهای خردسالان، نونهالان و نوجوانان که من هم بودم، حضور داشت و بعد در رده سنی جوانان زیر دست حمید باوفا بود. سال آخر جوانانش آنقدر انگیزه‌ بالایی داشت که اصلا جوانان نیامد و خواست در رده سنی بزرگسالان رقابت کند.

وی درباره حرکتی که اسماعیلی مقابل حریف کوبایی انجام داد تا کشتی برده را با شادی زودهنگام پیروزی، با باخت عوض کند، گفت: قطعا بی‌تجربگی بود، فکر می‌کرد کشتی تمام شده درصورتی که نباید زودهنگام شادی می‌کرد، آن هم درحالیکه از تایم کشتی باقی مانده بود، من این را قبول ندارم که برخی به آن پرداخته‌اند، کشتی‌گیر کوبایی کار غیراخلاقی نکرد. مجاز به فن زدن بود چون تایم کشتی تمام نشده بود و می‌خواست خودش را از باخت نجات دهد. این تجربه خوبی برای سعید شد که در المپیک چنین حرکتی را تکرار نکند.

کاکاحاجی شانس مدال گرفتن سعید اسماعیلی در المپیک را خیلی بالا دانست و عنوان کرد: در کشتی واقعا پیش‌بینی کردن سخت است اما به نظر من سعید لیاقت کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک را دارد. من قطعا اصلی‌ترین حریفش را خودش می‌دانم و اگر از همه نظر آماده مبارزه باشد، قطعا کار را بهترین شکل ممکن پیش خواهد برد. او یک مقدار حساس هست، باید با آرامشی که برای خودش به وجود می‌‌آورد بتواند بهترین نمایش را در پاریس ارائه دهد. روحیه او اینطوری است که هرگز برای باخت روی تشک نمی‌رود، از رده سنی نونهالان همینطور بود، اگر در کشتی خوب امتیاز جمع نمی‌کرد اشک در چشمانش جمع می‌شد. همه آن روزها در ذهن من است. من مثل پدر بالای سرش بودم، برادرم و بعدها هم حمزه ارغش برایش زحمت کشیدیم.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از اینکه بعد از ملی‌پوش شدن یک کشتی‌گیر، خیلی‌ها مدعی می‌شوند که او را ساخته‌اند، خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی می‌بینم که از مربیان دیگری در مورد سعید اسماعیلی اسم برده می‌شود و این اصلا اخلاقی نیست. در دوره رسول خادم در رده سنی پایه کشتی فرنگی خیلی خوب کار شد. فردین هدایتی، امیررضا ده‌بزرگی، ایمان محمدی، دانیال سهرابی و کلی از بچه‌هایی که امروز در رده سنی بزرگسالان مدعی شده‌اند محصول همان مقطع هستند که من به همراه تعداد دیگری از مربیان در رده‌های سنی خردسالان تا نوجوانان کار استعدادیابی انجام می‌دادیم. در آن زمان بستر فراهم شد و فرشاد علیزاده هم که سرمربی تیم ملی نوجوانان بود، همکاری کرد. طبق آن طراحی تمرینات که داشتیم، همان سال در رده سنی نوجوانان 4 مدال طلای جهانی گرفتیم و با آن اختلاف امتیاز قهرمان جهان شدیم که دیگر تکرارشدنی نیست. فضای خوبی بود و این اصلا خوب نیست که بخواهند حالا که آن تلاش‌ها به بار نشسته، زحمت آن مقطع مربیان را به اسم افراد دیگری بنویسند.

کریم کاکاحاجی در خاتمه نیز گفت: من نه خصومتی با شخص خاصی دارم و نه با فدراسیون کشتی، اما نمی‌دانم چرا از انستیتو کشتی و مربیگری در رده‌های مختلف تیم ملی حذف شدم. حتی در کرج هم قرارداد همکاری داشتم اما بعد از اتمام، دیگر تمدید نشد. نگاه من در کشتی جای دیگری است و اصلا به فکر مربیگری در تیم ملی نیستم اما این فضایی هم که می‌بینم ناراحت‌کننده است و این قدرناشناسی، انگیزه را از آدم می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.