زاکانی در مناظره: "یارانه طلایی" می‌دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، دومین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهور امشب 31 خرداد ماه با حضور 6 نامزد ریاست جمهوری قاضی‌زاده قاضی‌ زاده هاشمی، پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، زاکانی و جلیلی  برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» به شرح ذیل بیان شد:

پرسش مردمی: برنامه شما برای منصفانه سازی یارانه سوخت چیست؟

مهدی امیدوار (سخنگوی اتاق اصناف ایران): امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

پرسش مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد): با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

جلیل بشارتی (معاون اسبق مناطق محروم ریاست جمهوری): شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان 30 درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

پورمحمدی آدرس غلط می‌دهد

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در اولین زمان خود در این مناظره  گفت: مردم، کشور ما ثروتمند است و مشکل ما این است که این ثروت را خوب توزیع نمی‌کنیم! این آدرسی که جناب پورمحمدی که دوست بنده هستند آدرس غلط است و کل این شعارها قبلاً‌ داده شده است. یارانه خانوار در حوزه بنزین گاز و برق به درستی در کشور توزیع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما بسته رفاهی داریم که در این بسته رفاه،‌ هم یارانه طلایی در حوزه یارانه انرژی داریم و هم ناظر به معیشت و مسکن و اشتغال مردم، سلامت و تفریح مردم بسته‌ای را ارائه می‌کنیم.

زاکانی اظهار کرد: ما یک یارانه‌ای طلایی تنظیم کردیم که مابه‌ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور در بخش خانوار،‌ اگر بنزین و گاز و برق را درنظر بگیریم شما به هر خانواده 3 نفره،‌ معادل اعتبار 20 گرم طلا در سال یارانه می‌رسد.

.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: یعنی یک خانواده 5 نفره 110 میلیون تومان در سال یارانه دارد که اعتبار به طلا داده می‌شود مصون از تورم است و نقدینگی را زیاد نمی‌کند و صرفه‌جویی فراهم می‌شود و به میزان انتقال از سوخت‌های فسیلی از جمله بنزین به سمت سوخت‌های پاک برق،‌ سودشان بیشتر می‌شود.

وی گفت: همه روستاییان و عشایر و ملت ثروتمند خواهند شد. به میزان صرفه‌جویی سود خواهند کرد. صرفه‌جویی برق نیز به سمت تولید پیش خواهد رفت. لازم نیست که برق کارخانه و کشاورز را قطع کرده و به تولید آسیب صدمه بزنیم.

زاکانی اضافه کرد: یارانه انرژی بخش تولید سر جایش است و فقط ناظر به سه قلم بنزین،‌ گاز و برق خانوار صحبت می‌کنم. هم کل مردم ثروتمند می‌شوند و فقر مطلق ریشه‌کن می‌شود.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری  تصریح کرد: اگر کسی مایل به مصرف بیش از اندازه بود مانعی نیست! می‌تواند از کسی که کمتر مصرف می‌کند می‌تواند گرفته و دولت تنظیم‌گر آن است.

وی گفت: از اول شروع دولت برای خانوارهای حساب ویژه باز می‌شود و این پول برای آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.