عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن در کوهبنان آغاز شد

خبرآنی/کرمان صبح امروز ۳۱ خرداد ماه و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان و شهرستان، عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن با مساحت ۳۷.۶ هکتار در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان آغاز شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر معیشت مردم و مسائل اقتصادی و اهتمام شهید جمهور بر این موضوع عنوان کرد: صنعت فولاد در توسعه نقش کلیدی دارد و احداث کارخانه کنسانتره در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در پایین دست زنجیره فولاد هم از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود تا با مشارکت مردم و سرمایه خرد آنها، فعالیت‌های سودآور اقتصادی به نتیجه برسد.  

عبدالحسین همتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: احداث کارخانه سرب و روی در شهرستان کوهبنان در دست پیگیری است و از همه سرمایه‌گذاران برای رونق تولید و اقتصاد حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به واریزی حقوق دولتی معادن استان کرمان در سال گذشته به خزانه دولت تصریح کرد: سهم استان از این وصولی باید برگشت داده شود و این حق قانونی برای تکمیل و ترمیم زیرساخت‌های مناطق پرداخت شود.

این کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد تومانی آغاز شده و برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.