پورمحمدی: اقتصاد ایران در 10 سال اخیر دچار افت جدی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، برنامه «میزگرد اقتصادی» انتخابات ریاست جمهوری با حضور مصطفی پورمحمدی؛ نامزد انتخابات و دو نفر از همراهانش سرکارخانم منیره پورمحمدی و آقای وحید شقاقی و نیز با حضور 3 نفر از کارشناسان یحیی آل اسحاق؛ وزیر اسبق بازرگانی، داود دانش‌جعفری؛ وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی و حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی؛ نماینده دوره نهم و دهم و یازدهم مجلس به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد.

پورمحمدی گفت: مسئله اقتصاد مسئله مهم امروز کشور است و دغدغه جدی مردم است. کارشناسان و متخصصان و مدیران با اعدادو ارقام آشنا هستند و کم و کاستی ها را می شناسند اما مردم با گوشت و پوست مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند.

وی گفت: این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری باید مشخصاً روشن کنیم که روند اینده مدیریت کشور چه رویکردی در حوزه اقتصادی باید داشته باشد و چه تحولاتی ایجاد خواهد کرد؟!

پورمحمدی تصریح کرد: زمانی که با کارشناسان صحبت کردیم بحث‌های جدی‌تری با فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و طیف‌های مختلف دانشگاهی صحبت کردم همه می‌گویند حل مشکلات اقتصادی صرفاً‌ راه حل اقتصادی ندارد! حل مشکلات اقتصادی در گرو دو شریک بین المللی و داخل است. تا مسائل بین الملی را خوب نفهمیم و از طرفی درگیر تحریم در دو دهه گذشته هستیم و اگر دررفع این موانع تلاش کنیم و در حوزه داخلی مباحثی که به ایجاد یک وفاق نیانجامد ایده‌ها و رویکرد اقتصادی موفق نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بحث تحریم با ساده‌انگاری و ساده سازی نمی‌شود از کنارش رد شد. دغدغه جدی برای حل آن نداشتیم. در اوایل دهه 90 با اقتصادهای موفق منطقه همپا بودیم اما در 10 سال اخیر دچار افت جدی شدیم و قرار بود در 1400 اقتصاد اول منطقه باشیم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.