جدایی نصیرزاده از تراکتور؛ گِرهی که هر روز کورتر می‌شود!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، وضعیت باشگاه تراکتور این روزها شبیه گرفتاری درختی در طوفان است که بی‌پناه رها شده و جملگی هواداران نظاره‌گر شکستن شاخه‌ها و ریختن برگ‌هایش هستند.

فارغ از ذکر ‌‌و مرور تکراری اتفاقات  اخیر، آنچه اکنون وضعیت تراکتور را بحرانی کرده، افزوده شدن بحران مدیریتی به موضوع بلاتکلیفی مالکیتی باشگاه است. هوشنگ‌ نصیرزاده شاید مدیر ایده‌آل پرشورها نبود، اما تجربه و ارتباطات وی در ارکان فدراسیون فوتبال و حتی AFC و FIFA، همواره به کمک این باشگاه آمد و در مدت زمان حضور نصیرزاده در باشگاه تراکتور خبری از صدور احکام و جریمه‌های میلیاردی برای تخلف در قرارداد بازیکنان و مربیان نبود. مرور زمان گواهی بر عملکرد خوب یا بد وی خواهد بود، اما برخی اشتباهات نصیرزاده در مدت زمان حضور در تراکتور قابل تأمل است.

به هر حال، هوشنگ نصیرزاده که رکورددار ثبات مدیریتی در دوره مالکیت زنوزی در تراکتور بود، امروز رسماً از این مجموعه جدا و عهده‌دار مسئولیت مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان شد. هر چند با توجه به شرایط، تحقق این امر قابل پیش‌بینی بود، اما نحوه برخورد و اعلام موضع هیئت مدیره باشگاه تراکتور در قبال این موضوع حاوی برخی نکات در خور توجه است.

اولین نکته در موضوع اطلاعیه باشگاه، اشاره به تأکید و اصرار نصیرزاده برای کناره‌گیری علی‌رغم مخالفت قبلی است. این درحالی است که باشگاه تراکتور چندی پیش طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام مخالفت هیئت مدیره با استعفای نصیرزاده، وی را تا پایان پروسه واگذاری باشگاه ملزم به ادامه فعالیت کرده بود، حال اینکه شرایط به چه صورت پیش رفته و چرا نصیرزاده حتی مدت زمان محدود تا تعیین تکلیف مالکیت باشگاه را تحمل نکرده و بر رفتن اصرار کرده است، مشخص نیست اما شاید نشانه‌ای از تداوم وضعیت بلاتکلیفی باشگاه تراکتور حداقل طی هفته‌های آتی باشد!

طبق شنیده‌ها، پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان از چند ماه قبل به دست نصیرزاده رسیده بود و حتی پس از آن هیئت مدیره باشگاه گل‌گهر سیرجان نیز خواستار فعالیت او در آن باشگاه شدند و اما نصیرزاده به‌ واسطه رابطه نزدیک با محمدرضا زنوزی، هر دو این پیشنهادها را به پایان فصل موکول و‌ منوط به جلب رضایت زنوزی کرده بود. تداوم وضعیت بلاتکلیفی و به نتیجه نرسیدن جلسات مسئولان استان با زنوزی از یک سو و پیگیری مدیران فولاد خوزستان برای تعیین مدیرعامل و شروع فعالیت‌های نقل‌و‌انتقالاتی از سوی دیگر سبب شد تا نصیرزاده بیش از این منتظر نماند و ریسک احتمال از دست دادن موقعیت پیش آمده را با توجه به طولانی شدن پروسه تعیین تکلیف وضعیت باشگاه تراکتور نپذیرفت و رفتن به ساحل آرام را به ماندن در میانه طوفان ترجیح داد.

نکته مهم دیگر در خبر منتشر شده توسط رسانه رسمی باشگاه تراکتور در این موضوع، تأکید دوباره هیئت مدیره بر پیگیری مصوبه مجمع برای واگذاری سهام باشگاه و امورات مربوطه از سوی سعید مظفری‌زاده به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی است، امری که از آن به‌عنوان مأموریت و مسئولیت ابلاغی یاد شده و هیچ اشاره‌ای به انجام اقدام خارج از این موضوع نشده است، امری که مهر تأییدی بر تداوم تعلیق فعالیت باشگاه است.

همانگونه که در اطلاعیه مربوطه ذکر شده، مسئولیت سعید مظفری‌زاده نیز همانند هوشنگ نصیرزاده تا پایان پروسه واگذاری سهام و انتقال به مالکیت جدید تعیین شده که این امر نیز تأکیدی بر اهتمام زنوزی برای واگذاری تراکتور است.

اطلاعیه امروز باشگاه و به‌طور کلی بررسی فرآیند اطلاع‌رسانی رسانه رسمی باشگاه، حاکی از جدیت موضوع واگذاری، حداقل تا به امروز است، به‌گونه‌ای که در ارزیابی تمامی مطالب و اطلاعیه‌های منتشر شده هیچ نشانه‌ای از احتمال منتفی شدن موضوع واگذاری دیده نمی‌شود.

این موضوع شاید در نگاه منتقدان و آنانی که خواستار واگذاری تراکتور از سوی زنوزی بودند، اتفاقی خوشایند باشد و حتی رفتن نصیرزاده را تحقق یکی از خواسته‌ها و دستاوردی برای خود قلمداد کنند، اما آنچه در واقع رخ داده، کورتر شدن گِره بلاتکلیفی باشگاه تراکتور است.

نصیرزاده به‌عنوان مدیر شاخص فوتبالی که سال‌ها در سمت‌های مختلف فدراسیون و باشگاه‌ها فعالیت داشته است، ادامه راه خود را در اهواز و باشگاه فولاد دیده و رفت، تراکتور نیز قطعاً به‌زودی از بند این گرداب رها خواهد شد و به پشتوانه هواداران پرشور و عاشق خود، در مسیر موفقیت پایدار حرکت خواهد کرد و اکنون باید منتظر تعیین و تکلیف این باشگاه بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.