رسانه عبری: هوکشتاین دست‌ خالی از لبنان رفت/حزب‌الله میادین نبرد را جدا نمی‌داند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه میانجی آمریکایی از سفر خود به لبنان با ناامیدی بازگشت، اعلام کردند حزب‌الله لبنان به پیوند میان میدان‌های نبرد تاکید دارد و این به معنای آن است که ایجاد آرامش در شمال فلسطین اشغالی در گروی برقراری آرامش در غزه است.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی ویدیوی چالش‌برانگیزی را که حزب‌الله لبنان به تازگی تحت عنوان «آنچه هدهد آورد» از شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد، به سفر «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی به لبنان و بازگشت بدبینانه او از منطقه ارتباط دادند.

«یارون آبراهام» تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: هوکشتاین الان در حال دیدار و گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دفترش و انتقال پیام‌هایی است که در مذاکراتش در لبنان دریافت کرد. آمریکایی‌ها برای جلوگیری از آغاز جنگ در شمال (اراضی اشغالی) هر کاری انجام می‌دهند.

آبراهام گفت، هوکشتاین پیش از سفرش به لبنان نه تنها با نتانیاهو بلکه با یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، یائیر لاپید، اسحاق هرتزوگ و جمعی از مسوولان این رژیم دیدار کرد.

این تحلیلگر تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: هوکشتاین به مسوولانی که با آنها گفت‌وگو کرد، گفت به دلیل مذاکراتی که با رئیس ستاد کل ارتش داشته، نگران است چرا که او نمی‌داند طرح نظامی اسرائیل و گام بعدی چیست. او در این مذاکرات به مسوولان اسرائیلی گفت حزب‌الله به سادگی نمی‌تواند میدان‌های نبرد را از یکدیگر جدا کند چراکه (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) از هشتم اکتبر گذشته تعهد داده به تیراندازی و تشدید حملات تا زمانی که میدان جنوبی (جنگ غزه) فعال است، ادامه دهد.

به گفته آبراهام، هوکشتاین در پایان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که می‌تواند اقدامی را در شمال اراضی اشغالی ترتیب دهد و طرحی ۱۳ بندی دارد که می‌تواند حزب‌الله را مجبور به اجرای آن کند و احتمالا اصلاحاتی در آن اعمال می‌شود اما چنین اقدامی در گروی برقراری آرامش در جبهه جنوبی است.

میانجی آمریکایی پیش از این سفری به لبنان داشت و در آنجا با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت موقت و عماد جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد. او در بیروت تاکید کرد که شرایط در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی به شدت خطرناک است اما به تلاشش برای متوقف کردن این تنش و جلوگیری از گسترش جنگ ادامه می‌دهد.

همچنین هوکشتاین شرایط لبنان را بسیار حساس توصیف کرد و گفت درگیری بیش از حد پیش رفته است و برقراری آتش‌بس در غزه به این جنگ پایان می‌دهد و فرصتی را برای راه‌حل‌های دیپلماتیک ایجاد می‌کند. همچنین این اقدام، به درگیری‌ها در طول خط آبی پایان می‌دهد. او در ادامه تاکید کرد که برقراری آرامش در این منطقه به ساکنان جنوب لبنان هم اجازه بازگشت به خانه‌هایشان را خواهد داد.

همزمان با سفر هوکشتاین، رسانه جنگی مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) ویدیویی تحت عنوان «آنچه هدهد آورد» را منتشر کرد که به عملیات موفق پهپاد شناسایی این گروه بر فراز مناطقی در شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری از مراکز حساس رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی مربوط بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.