میزگرد پزشکیان/ دیپلماسی و مذاکره برای ما ذلت نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه در «میزگرد سیاسی» خود به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم و مهدی سنایی سفیر سابق ابران در روسیه حضور پیدا کرد. همچنین کارشناسان این میزگرد سیاسی ابراهیم متقی استاد تمام علوم سیاسی، فواد ایزدی استاد مطالعات آمریکا، سیدمحمد سجادی استاد تمام روابط بین الملل بودند.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این میزگرد گفت: اهداف تعیین شده را از روی متن نوشته شده توسط کارشناسانم برای شما می‌خوانم. راهنمای سیاست‌ خارجی ما منافع مردم خواهد بود و من شعارهای دهن‌پرکن نخواهم داد.

وی ادامه داد: می‌خواهم از زندگی حداقلی و بخور نمیر به یک زندگی خوب برسیم. نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوان‌ها به فکر مهاجرت باشند. ما همین یک ایران را داریم و نمی‌خواهم ایرانی‌بودن برای ایرانیان مقیم خارج از کشور دردسرساز باشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اصول کلی سیاست‌خارجی را رهبر انقلاب تعیین می‌کند اما طراحی و اجرا با رئیس‌جمهور است. پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود. با تحریم می‌شود زندگی کرد، اما پیشرفت نه.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهور ادامه داد: نمی‌خواهم جوانان ما حسرت دیگران را بخورند. من می‌خواهم در سیاست خارجی توسعه کشور را پیگیری کنم.

وی با بیان اینکه راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم خواهد بود و هدف سیاست خارجی ما تنها بقا نخواهد بود، افزود: امروز کسی تردید ندارد که سیاست خارجی نقشی تعیین کننده در زندگی مردم دارد.

پزشکیان تاکید کرد: نمی‌خواهم مردم مدام چشمشان به اخبار باشد تا ببینند چه زمانی دلار گران می‌شود، جنگ می‌شود یا نه، یا گرفتار تحریم بیشتر می‌شویم یا نه؟!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سیاست خارجی ما افتخارآمیز و راهگشا خواهد بود. واقعا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور شود. باور دارم بلاتکلیفی در سیاست خارجی بلاتکلیفی در زندگی مردم نیست و با نشان دادن چهره مثبت ایران در دنیا ایرانیان را سربلند خواهم کرد.

وی در ادامه گفت: کاری خواهم کرد که ایرانی بودن یک افتخار باشد. چراکه ایران یک هویت فراگیر فرهنگی است و مردم ایران شایسته زندگی بهتری هستند.

پزشکیان با اشاره به اینکه سیاست خارجی نقش تعیین کننده در زندگی مردم دارد، گفت: راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود. در سیاست خارجی شعارهای دهان پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی توسعه کشور را دنبال خواهم کرد، گفت: دیپلماسی و مذاکره ذلت نیست.

پزشکیان با بیان اینکه محور سیاست خارجی دولت من، عزت حکمت و مصلحت خواهد بود؛ نه ستیزه‌جویی، گفت: ما فقط همین یک ایران را داریم و چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را برای فرزندانمان آباد و آزاد کنیم.

وی در همین راستا افزود: بلاتکلیفی در سیاست خارجی به معنای بلاتکلیفی نسل جوان، بازار و اقتصاد نیست و من میخواهم سیاست خارجی به مردم ثبات و امنیت ببخشد.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.