جریمه 2 میلیون دلاری شرکت هواپیمایی امارات در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یورونیوز، وزارت حمل و نقل آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی امارات را 1.6 میلیون یورو (1.8 میلیون دلار) به علت انجام پرواز در مناطق ممنوعه جریمه کرده است.

این جریمه به علت تعداد زیادی پرواز از دسامبر 2021 تا اوت 2022 که در مسیر بین ایالات متحده و امارات متحده عربی بر فراز عراق انجام شده است، اعمال می‌شود.

هواپیمایی امارات که دفتر مرکزی آن در امارات قرار دارد، در سال 2020 برای انجام پروازهای مشابهی جریمه شد و موافقت کرد که این تخلف را تکرار نکند.

شرکت‌های هواپیمایی جت بلوJetBlue  و امارات  Emirates همکاری‌هایی به نام اشتراک کد داشتند که در آن جت بلو، بلیط پروازهای امارات را به‌گونه‌ای می‌فروخت که انگار هواپیماهای خودش بودند.

ایالات متحده به شرکت‌های هواپیمایی خارجی اجازه می‌دهد پروازهایی را که تحت نام یا کد یک شرکت هواپیمایی آمریکایی فروخته می‌شوند، انجام دهند، در صورتی که از محدودیت‌های اداره هوانوردی فدرال پیروی کنند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA شرکت‌های هواپیمایی این کشور را از پرواز در ارتفاع کمتر از 32000 فوتی بر فراز عراق به دلایل ایمنی منع کرده بود.

بر اساس یک توافق، امارات اعلام کرد که پروازها قرار بود در ارتفاع بالای 32000 فوت باقی بمانند و تنها زمانی که کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی دستور انجام این کار را داده بودند، پروازها پایین‌تر انجام شده است.

در صورتی که امارات به مدت یک سال از نقض محدودیت های ایالات متحده اجتناب کند، بر اساس این توافق، 280000 یورو (300000 دلار) از جریمه حذف خواهد شد.

هواپیمایی امارات و جت بلو در اکتبر 2022، چند ماه قبل از اینکه امارات توافق مشابهی را با خطوط هوایی یونایتد آغاز کند، به همکاری خود در زمینه اشتراک کد پایان دادند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.