ضرورت مدیریت ‌مصرف‌ برق برای جلوگیری از حوادث اتفاقاتی ناخواسته در اهواز

خبرآنی/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف برق، خواستار عدم استفاده از لوازم پر مصرف غیرضروری به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف شد.

محمد فراتی در گفت وگو با خبرآنی با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب برق به شهروندان اظهار کرد: عملا از ۱۶ خردادماه که اولین روز اجرای طرح تغییر ساعت اداری بود، شاهد اوج گیری گرما و در نتیجه افزایش و جهش مصرف هستیم که ضرورت دارد همشهریان با رعایت مصرف بهینه برق در کلانشهر اهواز، ما را در ارائه خدمت رسانی مطلوب و مستمر یاری کرده و لوازم غیر ضروری را در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف وارد مدار نکنند.

وی وضعیت شبکه برق را مطلوب دانست و افزود: تمام اقداماتی که در راستای پایداری شبکه لازم بوده در فصل سرد سال انجام شده و با توجه به شرایط تاب آوری شبکه و افزایش همزمان دمای هوا و مصرف برق، به منظور جلوگیری از بروز حوادث اتفاقاتی ناخواسته به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف، لازم است همه شهروندان همراه و همکار ما در تامین رفاه و آسایش عمومی جامعه باشند.

فراتی ادامه داد: استفاده از برق در کلانشهر اهواز در فصل گرم، حکم اکسیژن را برای شهروندان دارد و استفاده از لوازم برودتی جزو اولویت اول مصرف برای مشترکین ما است. بنابراین تاکید کارشناسان فنی برق بر این است که به منظور استمرار برق مطمئن و پایدار و جلوگیری از بروز نوسان ولتاژ، در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف که در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۲ است، جدا از لوازم برقی خانگی غیر ضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای بکارگیری لوازم برقی خانگی مثل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی از ساعت ۱۰ شب تا ۱۰ صبح است.

مدیرعامل برق اهواز افزود: تمام مجموعه صنعت برق اعم از تولید، انتقال و توزیع به صورت شبانه روز در تلاش هستند تا بتوانند زمینه جلب رضایت شهروندان عزیز را در گرمترین روزهای سال فراهم کنند و این مهم فقط با همراهی و همیاری مردم محقق خواهد شد. 

بنابر اعلام شرکت توزیع برق اهواز، وزارت نیرو امسال نیز به منظور کنترل مصرف برق و جلوگیری از افزایش بار شبکه، از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ اقدام به اجرای طرح‌های تشویقی در قالب راه‌اندازی پویش «با انرژی» کرده است. بدین گونه که مشترکین با پیوستن به وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار گرفته و با بکارگیری راهکارها و آموزش‌های مدیریت بهینه مصرف برق که از طریق این اپلیکیشن ارائه می‌شود اگر حداقل ۱۵ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند، علاوه بر دریافت قبض رایگان تا ۲۰ برابر تعرفه برق همچون سال گذشته، می‌توانند یکی از مشمولین دریافت میلیون‌ها جایزه اعم از خودروهای اتوماتیک، لوازم الکترونیکی، کالاهای خانگی و غیره شوند.  

به گزارش خبرآنی، از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در راستای گذر از پیک بار تابستان ساعت اداری در اهواز از ۶ صبح تا ۱۳ تغییر داده شده است.

انتهای پیام                                                         

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.