احیاء یک زائر مصری توسط نیروهای هلال احمر ایران

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در مرکز پزشکی حج و زیارت در منا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز در سخنانی ضمن تشکر از خدمات بهداشتی درمانی و‌ تخصصی کادر درمان اظهار کرد: امسال شاهد گرمای بیش از اندازه هستیم و همین موضوع مسائلی را برای عزیزان زائر ایجاد کرده است ولی خدمتگزاران ضیوف‌الرحمن در ستاد و بعثه در خدمت همه زائران هستند.

وی ادامه داد: در مسیر رمی جمرات آبخوری کم است و آب اغلب آنها نیز گرم است ما با مسئولان کشور میزبان چندین مرتبه درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم و طرح داده‌ایم، اما نمی‌پذیرند. اگر از سوی مرکز پزشکی تدابیری اندیشیده نمی‌شد تعداد افراد گرمازده بیشتر می‌شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حج، سفر سختی است به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند: وقتی قصد حج کردیم باید با راحتی وداع کنیم. این سفر با تمام سختی هایش آنچنان شیرین است که بسیاری از زائران برای سال بعد هم درخواست آمدن به این سرزمین را دارند.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان تصریح کرد: زحمات عزیزان ما در مرکز پزشکی حج و زیارت در بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و تخصصی، قابل تقدیر است و بدون شک خداوند پاداش آن را خواهد داد.

بنا بر این گزارش، در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی؛ معاون فرهنگی بعثه، سید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و چند تن از مسئولان و معاونان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر حضور داشتند، پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌ احمر به ارائه توضیحاتی در باره فعالیت هر یک از مراکز پزشکی، درمانگاهی، اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه و واحد بستری در مرکز پزشکی منا پرداخت.

کولیوند یادآور شد: مرکز پزشکی و درمانگاه‌های تخصصی در خیابان 417 منا قرار دارد و در این روزها با توجه به افزایش دما بیشترین خدمات ما به بیماران گرمازده اختصاص دارد. خوشبختانه درایت و تدبیر بعثه مقام معظم رهبری موجب شد تا خدمات خوبی به زائران بدهیم و مراسم عرفه و برائت از مشرکین به خوبی انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به افزایش 40 درصدی مراجعات حجاج به مراکز درمانی حج نسبت به سال گذشته تصریح کرد: با این وجود تمام خدمات و کارها با روند و سرعت پیشرفت و همین موجب شده است تا زائران فراوانی در مراجعه به ما در حق تمام کادر درمان دعای خیر و سلامتی کنند.

وی با اشاره به یک روش مؤثر برای درمان بیماران گرمازده، اعلام کرد که برای ما تفاوتی نمی‌کند که زائران از کدام ملیت هستند و برای همین امروز توانستیم به فضل خدا، به صورت اورژانسی یک خانم مصری را که بعد از انجام اعمال علائم حیاتی‌اش را از دست داده بود احیاء کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.