رساله ها و طرح‌های پژوهشی محرومیت زدا حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرآنی، در راستای تحقق برنامه ملی آبادیران که رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی و ایجاد اشتغال پایدار و ... را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می کند، نهادهای دولتی و غیردولتی برنامه های حمایتی متنوعی را به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور فعال در عرصه آبادانی و پیشرفت در دستور کار خود قرار داده اند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت، شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، جهاد دانشگاهی و بنیاد علم ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و … بسته‌های حمایتی جداگانه ای را تدوین کرده‌اند.

جزییات ۳ بسته حمایتی معاونت علمی، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان هفته پیش منتشر شد (اینجا) و حالا در این گزارش جزییات برنامه های حمایتی شرکت پیشگامان بنیاد برکت، بنیاد تعاون بسیج، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، جهاد دانشگاهی و بنیاد علم ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی در نوشتار زیر تشریح شده است.

بسته‌های حمایتی برنامه ملی آبادیران در سه بخشِ حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان خلاق و فناور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور فعال در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و حمایت از اساتید، نخبگان و پژوهشگران طبقه بندی شده است.

بنیاد برکت از طرح های کار فرمایی (حقیقی و حقوقی) تا سقف ۴۰ میلیارد ریال، حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان یا دانش محور به صورت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد ریال، حمایت از کسب و کارهای خرد نوآورانه در جهت محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار، به صورت تسهیلات -تا سقف ۵ میلیارد ریال حمایت می کند.

تسهیلات ۳ میلیارد تومانی برای خرید ماشین آلات صنعتی

ارائه تسهیلات خرید ماشین آلات صنعتی مورد نیاز شرکت های تولیدی دانش بنیان تــا ســقف ۱۵۰ میلیــارد ریال(۳۰ میلیــارد ریال بـرای هـر شـرکت) و تنفــس حداکثــر ســه ماهــه و بازپرداخــت حداکثــر ۱۵ ماهــه از برنامه های شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج به شمار می رود. در این بسته حمایتی اعلام شده است اگــر محصــول تولیــدی دانــش بنیــان باشــد، شــرکت مــی توانــد از تســهیلات ۲۵ درصــدی اســتفاده کنــد. همچنین اگـر محصـول تولیـدی دانـش بنیـان نباشـد، شــرکت مــی توانــد از تســهیلات ۲۸ درصــدی اســتفاده کنــد. فــرد متقاضــی باید درخواســت خـود را بـرای بررسـی فنـی در قالـب نامه بـرای دبیرخانـه برنامـه ملـی آبادیـران و یـا بنیـاد تعـاون بسـیج ارسـال کند.

ســرمایه گــذاری برای ۱۰ شرکت تــا ســقف ۲۰۰ میلیارد تومان

صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی یکی دیگر از نهادهای همکار در پروژه آبادیران است که یک بسته حمایتی با ۴ سرفصل تدوین کرده است. ارائه تسهیلات به افراد حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال با سود ۲۰ درصد تا ۲۰ درصد و دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه و ارائه تسهیلات به افراد حقوقی تــا ســقف ۵ میلیــارد ریال بــا ســود ۱۲ تــا ۲۰ درصــد و دوره بازپرداخــت ۱۸ ماهــه ۲ سرفصل این بسته حمایتی به شمار می رود.

سرفصل سوم نیز ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تـا سـقف ۱۰ میلیـارد ریال بـا سـود ۵ درصـد و دوره بازپرداخــت ۱۸ ماهــه نام دارد و سرفصل چهارم نیز سرمایه گذاری در پروژه های نوآوری اجتماعی با همکاری و تایید صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی ســرمایه گــذاری تــا ســقف ۲۰۰۰ میلیــارد ریال بــرای ۱۰ شــرکت عنوان شده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی توسط سازمان بهزیستی

مقرر شده است سازمان بهزیستی نیز تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی در قبال بکارگیری و ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به کارفرمایان تا سقف ۴۰ میلیــارد ریال بــه ازای هــر نفــر ۱ میلیــارد و ۵۰۰ میلیــون ریال پرداخت کند. همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی افراد دارای معلولیت و نیازمندان جامعه هدف سازمان به کارفرمایان در قبــال پرداخــت حداقــل حقــوق مصــوب شــورای عالــی کار از دیگر تسهیلات سازمان بهزیستی به شمار می رود.

اعطای کمک هزینه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت به کارفرمایان

پرداخت کمک هزینه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت به کارفرمایان از دیگر حمایت های سازمان بهزیستی اعلام شده است؛ مطابــق مــاده ۱۲ قانــون حمایــت از حقــوق افـراد دارای معلولیت (تبصره۲ـ منظور از کمک هزینــه ارتقــای کارایــی افــراد دارای معلولیــت عبـارت اسـت از پرداخـت حداکثـر پنجـاه درصد حداقــل حقــوق و دســتمزد ماهانــه مصــوب شــورای عالــی کار بــرای فــرد دارای معلولیــت شـاغل بـا توجـه بـه شـدت معلولیـت (خفیـف ۳۰ درصـد ، متوسـط ۴۰ درصـد و شـدید ۵۰ درصــد کــه توســط ســازمان برنامــه و بودجـه کشـور در ذیـل ردیف اعتباری سـازمان فـرد متقاضـی مـی بایسـت درخواسـت خـود را برای بررسـی در قوانیـن بودجـه سـنواتی تأمیـن می شـود.)

جذب سربازان امریه تا سقف ۵۰ نفر

جهاد دانشگاهی از دیگر نهادهای همکار در این پروژه است که بسته ای با ۶ سرفصل حمایتی را در دستور کار دارد؛ یکی از این سرفصل ها جذب سربازان امریه است که تا سقف ۵۰ نفر از بین دانش آموختگان ارشد و دکتری صورت می گیرد.

ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومانی به شرکت های محرومیت زدا

استقرار کسب و کارهای منتخب رویداد برای ۳۰ واحد فناور واجد شرایط در حوزه محرومیت زدایی، سرمایه گذاری بر روی ۳۰ طرح، هر یک به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، حمایت از ۵ طرح برتر پژوهشی، هر یک تا سقف ۴ میلیارد ریال مختص طرح های پژوهشی، رساله دکتری و طرح های پسادکتری، ارائــه تســهیلات توسط صندوق های پژوهش و فناوری تــا ســقف ۱۰۰ میلیــارد ریال بــه شــرکت هــای فنــاور واجــد شــرایط در حــوزه محرومیــت زدایــی و ارائه خدمات توانمندسازی در قالب مربی گری آموزش های مهارت افزایی (برگزاری ۵ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی در بسته حمایتی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

طرح‌های پژوهشی محرومیت زدا حمایت می شوند/حمایت از رساله ها تا سقف ۲۴۵ میلیون تومان

در حوزه حمایت از اساتید، نخبگان و پژوهشگران فعال در عرصه پیشرفت و آبادانی کشور بنیاد ملی علم ایران اعلام کرده است از طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی تا سقف ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال (افزایش ۵۰ درصدی نسبت به طرح های عادی) حمایت می کند. همچنین حمایت از رساله دکتری دانشجویان دکتری تخصصی و استاد راهنما تا سقف ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال (افزایش ۵۰ درصدی نسبت به طرح های عادی) و حمایت از طرح پسادکتری ویژه فارغ التحصیلان دکتری با شرایط آیین نامه بنیاد علم و استاد مسئول تا سقف ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (افزایش ۳۰ درصدی نسبت به طرح های عادی) در برنامه حمایتی بنیاد علم ایران از اساتید و پژوهشگران قرار دارد.

سازمان بهزیستی نیز در راستای حمایت از اساتید و پژوهشگران از طــرح هــای علمــی و پژوهشــی پژوهشـگران عضـو هئیت علمی دانشـگاه و مراکـز پژوهشـی معتبـر تا سقف ۱۵ میلیارد ریال حمایت می کند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.