اصلاحات بند ب تبصره 6 قانون بودجه 1403 ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، براساس متن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بند «ب» تبصره (4) قانون بودجه سال 1403 کل کشور اصلاح شد.

در این مصوبه آمده است:

پیرو نامه شماره 403/16ـ 9900 مورخ 1403/1/21 مجمع تشخیص مصلحت نظام متن زیر به عنوان جایگزین بند «ب» تبصره (4) قانون بودجه سال 1403 کل کشور ابلاغ می‌ شود.

ب ـ به‌منظور تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح، دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران، مبلغ یک میلیون و سیصد و شصت و هشت هزار و پانصد و هفتاد میلیارد (1,368.570.000.000.000) ریال، سهم بودجه تقویت بنیه دفاعی را از محل تحویل انواع نفت خام و میعانات گازی به‌ صورت ماهانه و به‌ طور منظم به ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران پس از گردش خزانه، تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و بر اساس جدول شماره (21) این قانون با خزانه‌ داری کل کشور، اعمال حساب نماید. همچنین معادل ریالی مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون (1.800.000.000) یورو نفت خام و میعانات گازی از محل مازاد تولید نفت سهم دولت از بند «الف» و نیز بند «ب» این تبصره به صورت ماهانه برای توسعه امنیت پایدار علاوه بر مبلغ مذکور، بابت طرحهای ویژه اختصاص می یابد.

متناسب با میزان استفاده از ساز‌و‌کار این بند معادل چهل و پنج درصد (45%) جهت پرداخت سهم صندوق توسعه ملی و چهارده و نیم درصد (14/5%) به عنوان سهم شرکت ملی نفت ایران، توسط وزارت نفت پرداخت می شود. اجرای این حکم منوط به اجرائی شدن سقف تعیین شده در بند «الف» این تبصره نیست و مازاد بر سقف مندرج در بند مذکور است. به ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود از محل این بند بخشی از سهمیه انواع نفت خام، میعانات گازی را از طریق پالایش در پالایشگاه های غیر دولتی که نسبت به افزایش ظرفیت تولید خود اقدام نموده‌ اند، پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به مصرف برساند و معادل فراورده‌ های ناشی از اجرای این بند جهت صادرات آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

آیین‌ نامه اجرائی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی و ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به‌ تصویب هیأت وزیران می رسد. دولت مکلف است اعتبارات تقویت بنیه دفاعی مندرج در این تبصره را به‌صورت کامل و صد‌در‌صد (100%) واگذار نماید. مهلت تخصیص و واگذاری نفت و میعانات گازی مندرج در این بند تا پایان شهریور‌ سال 1404 است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.