صادرات سیستم خشک‌کن محصولات زراعی به ۳۰ کشور/تولید بستنی خشک

یکی از گروه‌های صنعتی دانش‌بنیان با هدف کاهش دور ریز محصولات زراعی و باغی، ۸ نوع سیستم‌ خشک‌کن محصولات را ارائه کردند که به گفته آنها این روش موجب حفظ ظاهر و طعم و مزه محصولات خواهد شد.

سید جلیل موسوی، مدیر بازرگانی این گروه‌ صنعتی دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرآنی، گفت: این شرکت به صورت تخصصی بر روی تولید و طراحی انواع سیستم‌های صنعتی متمرکز شده است و در این راستا حدود ۷ نوع خشک‌کن صنعتی را به تولید رساندیم که شامل خشک‌کن‌های گرمایی، فریزدرایر، خشک کن دوار، خلأ، مایکروویو و یکسری خشک‌کن‌های صنعتی لواشک می‌شود.

وی افزود: مکانیزم عملکردی سیستم خشک‌کن‌های فریزدرایر به این صورت است که محصولی که در داخل دستگاه قرار داده می‌شود، از طریق فرآیند تصعید، خشک شود. استفاده از این روش ضمن حفظ شکل ظاهری محصول، طعم و مزه میوه نیز به طور کامل حفظ خواهد شود.

موسوی اظهار کرد: استفاده از این روش موجب می‌شود که بدون بهره‌گیری از مواد نگهدارنده، به مدت ۱۵ سال میوه خشک‌شده با این روش را نگهداری کرد و نیاز به سردخانه نیز ندارد.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان، اضافه کرد: حفظ مواد غذایی این محصولات که با استفاده از دستگاه فریرز درایر خشک شده‌اند، به صورت حداکثری باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه فریزدرایر این شرکت بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده است، خاطر نشان کرد: این سیستم‌ها علاوه بر تجاری‌سازی در کشور، در ۳۰ کشور دنیا نیز صادر شده است.

این فناور اضافه کرد: این نوع سیستم‌ها بیشتر مورد نیاز کشورهایی است که در زمینه تولید میوه، فعال هستند. هدف ما هم چنین کشورهایی است که شامل کشورهای جنوب روسیه، ترکیه، کشورهای مستقر بر خط استوا می‌شود.

موسوی تاکید کرد: انواع مرکبات را می‌توان با استفاده از این دستگاه،‌ خشک کرد، ضمن آنکه بستنی خشک با بهره‌گیری از این دستگاه قابل تولید است. بستنی خشک طعم بستنی‌های موجود را دارد، ولی به صورت خشک شده است.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به جنبه‌های اقتصادی این دستگاه، افزود: به افرادی که می‌خواهند در زمینه تولید میوه خشک ورود کنند، توصیه نمی‌شود که در گام‌های اولیه از این سیستم استفاده کنند، بلکه این سیستم برای فرآیند توسعه کسب و کارها و تکمیل شدن سبد محصولی افراد قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.