رسانه صهیونیستی: فاجعه رفح هزینه جنگ را به ما یادآوری می‌کند

روزنامه عبری‌ «هاآرتص» نوشت انفجار یک نفربر زرهی در شهر رفح که منجر به کشته شدن هشت نظامی صهیونیست در روز شنبه شد، نشان‌دهنده بهای سنگینی است که رژیم صهیونیستی همچنان برای جنگ در نوار غزه می‌پردازد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به «پیروزی مطلقی که قرار است محقق شود» ادامه می‌دهد، ارتش از او می‌خواهد که نیروها را از نوار غزه خارج کند.

طبق نوشته این روزنامه، این فاجعه در زمانی رخ داده است که اختلافات بین سطوح سیاسی و نظامی بالا گرفته بود.

روزنامه هاآرتص فاش کرد رفح در حال حاضر تنها منطقه‌ای نیست که رژیم صهیونیستی باید نگران آن باشد، زیرا تنش شدید در مرزهای لبنان از زمان ترور طالب عبدالله، از فرماندهان حزب‌الله لبنان در سه‌شنبه گذشته ادامه دارد.

پیشتر جنبش حزب‌الله لبنان از شهادت چهار تن از مبارزان خود از جمله یک فرمانده نظامی در حمله رژیم صهیونیستی به شهر جویا در جنوب لبنان خبر داده و اعلام کرد «طالب سامی عبدالله» ملقب به «حاج ابوطالب» از فرماندهان این جنبش که اهل شهرک عدشیت در جنوب لبنان بود، در این حمله به شهادت رسیده است.

طبق نوشته این روزنامه، تاکنون هیچ شواهد و مدرکی مبنی‌ بر اینکه سیاست ترورهای گسترده منجر به نابودی حزب‌الله لبنان شود، وجود ندارد.

این روزنامه عبری همچنن نوشت، تل‌آویو ممکن است در نهایت چاره‌ای جز جنگ در شمال نداشته باشد، اما کسانی که این موضوع را پیشنهاد می‌کنند باید خسارت شدیدی را که جبهه داخلی در نتیجه ده‌ها هزار موشک و راکت حزب‌الله و دشواری استقرار نیروهای ارتش اسرائیل در ۲ جبهه متحمل می‌شود، در نظر بگیرند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه به هلاکت هشت نظامی خود در عملیات رزمندگان مقاومت در اردوگاه «تل السلطان» در رفح اذعان کرد. گردان‌های القسام نیز در این باره اعلام کرد در عملیات ترکیبی، نظامیان دشمن را در یک کمین گرفتار کرده و نفربر آنها را با بمب منهدم کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.