انتقاد نتانیاهو از ارتش در پی اعلام «مکث تاکتیکی» عملیات در رفح

در پی انتشار اخباری از «توقف تاکتیکی» جنگ در رفح واقع در جنوب نوار غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انتقاد از عملکرد دستگاه نظامی این رژیم پرداخت.

به گزارش خبرآنی، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم گزارش داد: برای از بین بردن قدرت حماس، بارها تصمیماتی اتخاذ کردم که مورد قبول سیستم نظامی قرار نگرفت.

وی در انتقاد از تصمیمات سیستم نظامی رژیم صهیونیستی گفت: ما دولتی هستیم که باید ارتش داشته باشد نه بالعکس.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی از ساعت هشت صبح تا هفت عصر روزانه در جاده منتهی به گذرگاه کرم ابوسالم به خیابان صلاح‌الدین و سپس به سمت شمال، فعالیت نظامی خود را به صورت «موقت و تاکتیکی» متوقف کرده است.

رسانه‌های صهیونیست در این باره نوشتند عملیات نظامی به طور موقت و «تاکتیکی» متوقف شده تا اجازه رسیدن کمک‌های انسانی را بدهد.

سازمان ملل نیز در این باره اعلام کرد که از این وقفه اعلام شده استقبال می‌کند.

این در حالی است که پیش از این ارتش به «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد که جنگ در رفح ادامه دارد. هیچ آتش‌بسی در جنوب نوار غزه وجود نداشته و جنگ در رفح همچنان ادامه دارد.

در هفتم ماه مه چند ساعت پس از موافقت صریح حماس با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس، اشغالگران عملیات نظامی خود را در شهر رفح در جنوب نوار غزه آغاز کردند.

از روز اول عملیات رفح، اشغالگران عمداً سیاست کوچ و جابجایی ساکنان و آوارگان و تخریب را دنبال کردند و ساکنان را به سمت مناطق تخریب شده در شهر خان یونس یا منطقه مرکزی در شهر دیرالبلح در وسط نوار غزه کوچ دادند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.