قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۶۰۰ شهر آغاز و در ۱۵۰ شهر به اتمام رسید و قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرآنی، کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات معتقد هستند بیشترین انتقاد کاربران ناشی از شبکه اینترنت اپراتورهای موبایل است چون فشار زیادی را تحمل می کند و شبکه ارتباطی ثابت خانگی قادر به ارائه خدمات پر سرعت و با کیفیت نیست.

بنابراین توسعه و تکمیل پروژه فیبرنوری به عنوان راه حلی برای تقویت زیرساخت های ارتباطی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

به دلیل اهمیت این موضوع از سوی دولتمردان از جمله شهید سید ابراهیم رئیسی در طی سه سال گذشته حمایت‌های مالی مناسبی از سوی دولت برای پیشبرد این مهم در نظر گرفته شد که می توان به ایجاد صندوقی برای توسعه فیبرنوری اشاره کرد و به واسطه آن شهر های بسیاری در کشور با کمک شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از جمله شرکت مخابرات ایران به این فناوری متصل شدند.

بسیاری از کاربران که این فناوری را دریافت و تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند توانسته‌اند به سرعت تا۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه هم دست پیدا کنند مسئله ای که بارها از سوی وزیر ارتباطات به اشاره شد.

در این راستا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی گزارشی از هزار روز خدمت و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت ارائه داد و اظهار کرد: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۶۰۰ شهر آغاز  و در ۱۵۰ شهر به اتمام رسید.

وی افزود: قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و سرعت اینترنت ثابت قابل ارائه به کاربران در این شهرها دهها برابر شده است.

زارع پور همچنین در ادامه تأکید کرد که تعداد مشترکین فیبرنوری دو برابر شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.